Qkac 2010.05.18. 08:00

Kamion az M7-esen

Kicsit hosszú a bevezetés - igazság szerint elfelejtettem megvágni -, így jól látszik, hogy lenne azért alkalom előzni bőven. Ehelyett:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr222000692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

George Jung 2010.05.25. 18:24:40

Ahoj!

Na, ez a videó kiakasztott!
Érdeklődni szeretnék, hogy miért nem tartasz jobbra? Legalább fél percen keresztül mész a KÖZÉPSŐ sávban, mennyivel- 130-cal?!?!

gery555 2010.05.25. 18:29:43

én úgy tudom, hogy jobbra tartási kötelezettség csak 2 sávon van, 3 sáv esetén ki vak rakva a minimum sebesség a középső és a belső sávban

George Jung 2010.05.25. 20:18:38

@gery555: Rosszul tudod. A kettőnek semmi köze egymáshoz. Hiába mész a minimummal, vagy annál többel, jobbra tarts! Három, négy, öt, stb sáv esetén is.
Pontosan az ilyen miatt élhetetlenek az utak, az M7-es pláne. Már nincs olyan időpont, amikor nyugodtan hazamehetnék, mert kerülgetni kell a sok idiótát. Nagyon várom Qkac válaszát, ez a videó nagyon meglepő tőle...

DonnaNyányó 2010.05.25. 21:58:30

Teljesen jól csinálta, ha a megengedett maxxal ment a középsőben. Mindig kimenni a külsőbe, majd sorolgatni oda-vissza jóval balesetveszélyesebb (mégha itt épp fél percig pont üres is a külső sáv).

A parasztok 180-nal pedig mehetnek a belsőben.

Egy-két éve lett divat amúgy ez a hisztérikus belső sáv-külső sáv dolog és szintén erénnyé lett nyálfröcskölve visítani, ha valaki rögtön nem megy ki a külsőbe...

George Jung 2010.05.26. 10:21:51

@Deluxe the ForumTroll:
Egy-két éve lett divat az is, hogy nem tudják használni az emberek az autópályát.
Ha a Te logikádat követjük, akkor a belsőben is mehetne, nem?
És ha 120-szal ment? Akkor indokolt a középső, vagy nem?
Tételezzük fel, hogy Ő 120-szal, én mögötte 130-cal, vagy Ő 130-cal, én 140-nel. Ezesetben nekem ugye a legbelső kell, ahol jönnek a "parasztok", ahogy Te mondod, és tolnak le. Akkor melyik a balesetveszélyesebb?

DonnaNyányó 2010.05.26. 11:12:13

Ha te 140-nel mész, már szabályt sértesz, mindegy, melyik sávban.

Mivel nem tudhatod, hogy ő ott mennyivel ment, ezért kár kérdőre vonni, hogy miért nem ment a legkülsőbe, ahol tudvalevőleg a nagyon lassú járművek mennek (ha csak 110-zel is mész, nagyon hamar utoléred a 80-nal menő kamionokat stb)

BMW4EVER 2010.05.26. 15:16:11

a kresz szerint tényleg a legkülsőben kellene haladni,ettől függetlenül én is ugyanúgy csinálom ahogy qkac.
még mindig ott van egy belső sáv az előzésre...
nem akadályoz senkit.

George Jung 2010.05.26. 18:04:37

@Deluxe the ForumTroll:
Továbbra is áll a kérdésem: ha a megengedett maximummal ment, akkor mehetett volna a belsőben is?
Mi van, ha mondjuk 120-szal ment? Akkor indokolt a középső, vagy nem?

DonnaNyányó 2010.05.26. 19:10:44

A megengedett maxxal sem megyünk a belsőben, a saját jól felfogott érdekünkben (parasztok 180-nal)

A középsőből sem ugrálunk be a 70-80-nal menő kamionok stb közé. Mint kresztudor, nagyon jól tudod, hogy a sávváltás veszélyes manőver.

A Kresz szerint igazad van, de az ehhez való görcsös ragaszkodás és kiakadás a szánalmas hatást kelti.

Bízom benne, hogy szerzel még vezetési rutint és mindenkinek még biztonságosabb lesz a közlekedés.

Üdv, Deluxe

George Jung 2010.05.26. 19:20:45

@Deluxe the ForumTroll:
Nem csak forum troll vagy Te, hanem az utak trollja is.
Az igazán veszélyes az, aki meggyőződésből csinál hülyeséget, szerintem ez vagy Te.
Inkább abban bízz, hogy nem lesz annyi pénzem, mint szeretném, mert akkor ha jobb kedvemben leszek, akkor csak paraszt leszek, és megyek 180-nal a belsőben, ha rosszabb lesz a hangulatom, akkor leszubaruzlak és ott hagylak.
Mint főokos tudhatnád, hogy rutinból sosem vezetünk, mert abból is nagy bajok lehetnek.
Haragszom az olyanokra, mint Ti.

Kellemes böszmeteg középsőben korzózást kívánok,
George

gery555 2010.05.26. 19:55:42

ha a középsőben haladsz 130-al akkor kit tartasz fel? Aki megelőz a legbelsőben, az már eleve szabályt szeg. Ok, mit ír elő a kresz a jobbra tartással kapcsolatban, de Qkac a forgalmi és időjárási viszonyokhoz alkalmazkodva szerintem helyesen vezetett. Ugyanis gondoljatok bele, hogy halad a külsőben, majd már olyan közel kerül a kamionokhoz, hogy előzni fog és a kamion ugyan így kijön a középső sávban. Ekkor Qkacnak két lehetősége van:
1. Taposni erősen a féket (és amint látható nedves az útburkolat, belecsúszhat hátulról a kamionba,
2. Fékezés helyett hirtelen két sávot vált, ami megint eléggé balesetveszélyes, ugyanis 130-nál könnyen kipöröghetsz+a külsőből nem is látod, hogy ki jön a belső sávban és hirtelen te is egy gyors autó elé kerülhetsz,

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.05.27. 21:55:26

@George Jung: Szia!
Mindenek előtt bocs', de elromlott a telefonom, és amíg szervízben van, nem jönnek az értesítő e-mailek, hogy kommenteltetek.. Most néztem csak föl a WEB-re; látom dúl a vihar. Tehát:
Először is. Igen, éppen 130-cal.
Tudom, hogy tarthatnék jobbra, sőt, jobbra kellene tartanom, de amint látod,
1./ közel tök' üres az út
2./ helyenként szakad az eső, amikor biztonságosabb a rendelkezésre álló szélesség tengelyében haladni, mert
a./ akármi történik (pl. egy defekt) több helyem van - széltében is - megállni
b./ ha oldalról belép egy állat, vagy a megállósávban áll valaki, távolabb vagyok tőle, ami neki is, nekem is jobb
3./ úgysem tudnám bebizonyítani, hogy nézem a tükröt, és ha látnám, hogy feltartok valakit én bizony lemennék a szélsőbe, de közel, s távol nem volt ilyen
4./ mivel minden sávváltás egy-egy veszélyforrás, Delux barátom meglátását is magamévá teszem: fölöslegesen nem keverem sem magam sem mást vészhelyzetbe. Ahogy látod, a középső sávot is a 110-esek sajátítják ki, úgyhogy hozzájuk mérve én gáláns úriember vagyok
5./ igen, szabálytalan, hogy nem tartok teljesen jobbra. Viszont esetemben ez így volt biztonságosabb. És nekem ez a fontosabb.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.05.27. 22:08:40

@George Jung: Szia! Ahogy Deluxe írja, néhány éve lett divat ez a külső sáv/belső sáv polémia. Nem tudom, ki hogy emlékszik, de nekem ez összefonódik a Székesfehérvár-Budapest szakasz háromsávosításával - ami számomra is azt igazolja, hogy nem tudunk mit kezdeni a széles pályával.
De kedves George! A te álláspontodban ott van a hiba, hogy nem feltételezed rólunk, hogy
1./ használjuk a tükröt.
2./ ha indokolt, le is húzódunk, ha van még hova.
Én viszont így vezetek, és hidd el, ha a középsőben akár csak elvétve akart volna valaki százharminccal menni, én a külsőben lettem volna.
Egyébként - hogy a kérdésedre is válaszoljak - nekem az az álláspontom, hogy nem szabályos 130-cal folyamatosan a belső sávban haladni három okból sem:
1./ a KRESZ nem engedi. Nincs most energiám utána nézni, de valahogy úgy fogalmaz, hogy a belső(bb) sávokat csak előzés idejére szabad igénybe venni.
2./ mindig előfordulhat, hogy valaki siet! Nevezhetjük őket marháknak, barmoknak, de lehet, hogy csak szülni viszi a feleségét, vagy megkülönböztető jelzést használ. Javarészt én nem tudom, te sem tudod, senki sem tudja - felőlem menjen a belsőben folyamatosan 180-cal. Veszélyeztet, ez biztos, de az is biztos, hogy azok jobban veszélyeztetnének, akik 130-cal mennének folyamatosan a belsőben, és a fentiek közül a marha és a barom levillogás helyett jobbról előzné meg.
3./ előfordul - szerencsére nagyon ritkán - hogy szemben baleset van, és valamelyik szerencsétlen átszakítja a zöldsávot. Ilyen esetben egy hangyaf@sznyival több esélyem marad az életben maradásra, ha a lehetőségekhez képest legkívül haladok.
Úgyhogy: NEM, NINCS IGAZA ANNAK, AKI A BELSŐBEN FOLYAMATOSAN 130-CAL HALAD. MAGÁT ÉS MÁSOKAT IS VESZÉLYEZTETI!

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.05.27. 22:12:24

És végül: rutinból vezetni valóban veszélyes lehet, de a 'rutin' összességében nálam még mindig pozitív töltetű szó. Örülök, hogy az olvasóim közül sokan mérlegelnek olyan szempontokat is rövidebb, vagy hosszabb időt vezetéssel töltve szerzett RUTIN-juk alapján, amiket a KRESZ nem tud megfogalmazni. Fontos a szabály, de nem minden!
Vigyázzatok magatokra és másokra! És mindig érjetek el oda, ahova indultatok! :-)

George Jung 2010.05.28. 08:12:56

@Qkac:
Szia!
Köszönöm a választ, így egy kicsit árnyaltabb a dolog. Továbbra sincs meg a "péterkém", de ez az utolsó szempont.
Pár gondolat tőlem:
-hidd el, hogy figyelembe vettem, és elhiszem, hogy Te nézed a tükröt, és ha jött volna valaki, a külsőben lettél volna. Készséggel elhiszem, hiszen az egész blog arról szól, hogy tudsz vezetni. EZÉRT lepődtem meg nagyon ezen a videón, és akartam kitörölni kapásból a könyvjelzők közül.
-amiért feltetted ezt a videót -nevezetesen, hogy a kamionos nem jól csinálta, amit csinált- abban igazad LENNE. De az én szememben (tudom, ez vajmi keveset ér és számít) a magatartásoddal elvesztetted a jogalapodat arra, hogy a kamionost kritizáld.
-ami engem végtelenül bosszant, és nem tudok túllépni rajta: az olyanok, akik mindezt tükör nélkül csinálják (itt jegyezném meg, hogy Rólad elhiszem, hogy lehúzódnál, ha kéne, de az előtted szólókról a buta érveik alapján egyáltalán nem!!!), meggyőződésből, akkor is ha sokan vannak a pályán, és 70-nel, 90-nel, 110-zel, stb. Az ilyenek miatt élhetetlen az autópálya, különös tekintettel a három sávra. Nagyon sokat járok erre, és nagyon utálom, mert 130-cal konvojok mellett haladok el jobbról. (Most majd megint jönnek az okosok a jobbról előzéssel, hangsúlyozom: én elhaladásról beszélek.)
Egyszerűen nem találom a megoldást, hogy kéne mennem nekem, aki 130-cal szeretnék...
Ez a videó pedig -úgy érzem- adja a lovat a helytelenül gondolkodók alá (itt nem Rád gondolok).
Lehet, hogy más ízlésének sokat beszéltünk erről, de nekem ez vesszőparipám, és a legnagyobb gondom az utakon (M7).
A legjobbakat!

George Jung 2010.05.28. 08:18:50

@Qkac:
Ja és bocs, én is kifelejtettem egy gondolatot...
Te ezt írod: Igen, szabálytalan, hogy nem tartasz teljesen jobbra.
Mit ír gery555? Ő úgy tudja, jobbratartási kötelezettség csak két sávon van.
Mit ír Deluxe? Teljesen jól csináltad, ha a megengedett maximummal mentél a középsőben.
NA EZ A KÜLÖNBSÉG közted, és azok között, akik (TÉVES!!!) meggyőződésből közlekednek az utakon.
süti beállítások módosítása