A szituáció egyértelmű. Látom, hogy be szeretne kanyarodni a főútvonalra balról, és mivel akkor fejezek be egy előzést, gyorsan le is húzódom a szélsőbe, hogy mielőbb beférjen - szerintem - a belsőbe. Ő nem így gondolja, hanem balról egyenesen a külsőbe kanyarodik. Miért? Tényleg nem értem!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr1001792268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tornado86 2010.02.27. 12:51:32

Szerintem utálja ha jobbról elõzi meg valaki.

George Jung 2010.02.28. 10:17:04

Szerintem pedig azért, mert amikor utoljára jobbra nézett, akkor még a belsőben voltál. Így -remélhetőleg jóhiszeműen- azért kanyarodott a külsőbe, mert nem akart feltartani.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.02.28. 21:43:05

@George Jung: Te annyira jó ember vagy! Csoda, hogy mersz közlekedni. (Vagy nem Budapest a tereped?)
1. - Én indexelve húzódtam át a külsőbe. Ha ő a belsőben látott, akkor látta az indexet is.
2. - A belsőbe KELL kanyarodjon a KRESZ szerint.
3. - Amikor sávot vált, indexelnie KELL ...
4. - ... és tükörbe néznie!

George Jung 2010.03.02. 18:41:13

@Qkac:
:-) Köszi!
Jó ember is vagyok, és Budapest csak félig a terepem...
OK, akkor csak simán pék volt.

Egy dologban azonban nem értünk egyet, és valamelyikőnk téved: a második pontod.
Szerintem a KRESZ szerint a külsőbe is kanyarodhat.
Tudod, hol írja ezt a KRESZ? Én nem, de ha lesz időm, utánanézek...

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.03.02. 21:34:44

@George Jung: Szia! Direkt módon a KRESZ nem rendelkezik. Két szabályból kell összerakni a kötelezést:
31.§(3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy a jármű a bekanyarodás után a menetirány szerinti jobb oldalon maradjon. ...
És itt a "ha közúti jelzésből más nem következik" kitételen van a hangsúly, ami esetünkben a terelővonal. Annak átlépéséhez ugyanis újra indexelni kell, mégpedig az ellenkező irányba!
29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.
és (2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni.
süti beállítások módosítása