Qkac 2010.01.07. 16:11

Hó és zebra ...

Sziasztok! Ahogy azt korábban írtam, január első hetében a korrózió demobilizált, ennek megfelelően nem is készítek anyagokat a blogra, mert kicsit körülményesnek találom a sapkára erősített iPhone-t.
...
De nem is erről kartam írni. Azt akartam tőletek megkérdezni, hogy szerintetek is van összefüggés a hóesés, és a zebrán történő taplóskodás között, vagy tényleg ennyire életveszélyes ma gyalogosan Budapesten közulekedni? Röviden az elmúlt két nap három eseménye:

  • Nejem autójával jöttem haza az Üllői úton - kintről befelé, a város felé. A Madarász utca előtt van egy zebra, ami többek között a villamosmegálló peronjáról is segít a gyologosoknak az Üllői út déli oldalára jutni. A zebra előtt egy mellékutca (Földváry utca) csatlakozik be északról az Üllői útba át a villamossíneken. Én a Madarázs utcába akartam befordulni, ezért kitettem az indexet balra, kicsit behúzódtam a terelőhöz, de megláttam, hogy az időközben megérkezett villamosról leszálló utasok közül többen át akarnak jutni a zebrán, ezért előtte megálltam és átengedtem őket. Már cca. 1-1,5 másodperce állok, a déli oldalról már el is indult pár ember, de a villamosperonról még senki nem lépett le, amikor a mögém érkező ezüst színű Suzuki SX4 gyakorlatilag csak kisit lassítva jobbról (!) elmegy mellettem, úgy, hogy közben az útcsatlakozásba is be kellett menjen, kicsit rá a villamossínekre, szembe a megállóból éppen induló villamossal, majd változatlan sebességgel áthajt a zebrán. Köpni, nyelni nem tudtam!

 
Nagyobb térképre váltás

  • A második szituban gyalogos voltam, kb. 20 méterre áltam az esettől. Néhány idősebb hölgy kelt át előttünk az egyik zebrán az előbbi helyszínhez közeli Petőfi Sándor utcában, mégpedig úgy, hogy a megállóból kiinduló busz megállt, és elengedte őket. Szemben is van egy buszmegálló, igaz kicsit messzebb. Ott is állt egy busz. A Petőfi utca szűk, a buszokat nehéz megelőzni. Ha beállnak a megállóba, az egy remek alakalom szokott lenni. A szembe jövő busz mögül ki is jön egy bordó opel, és ha már lendületben van, át is rongyol a zebrán - miközben a nénik csak azért torpannak meg, mert az őket elengedő buszos észlelve a helyzetet gyorsan rájuk dudált egy kicsit. Már épp a felezővonalnál jártak. Az opel az orruk előtt húzott el úgy 40-50-nel.

 

  • A harmadik szitu ugyanennél a zebránál történt a hazafelé úton, azaz az ellenkező irányba. Kis családom - nejem, két ksicsaj, két rokonunk meg én (no és két szánkó) át akar kelni a zebrán a templomkert sarkánál. Északról senki, a délre levő buszmegállóból épp kinduló busz megáll a Wlassics Gyula úti kereszteződés előtt (hátha onnan is ki akar jönni ezalatt valaki - egyébként akkor épp nem!) és int, hoyg menjünk át nyugodtan. A busz után még egy busz, utána még két türelmes meg egy türelmetlen polgártárs. Utóbbi egy fehér Suzukis. A népes kompánia szépen átkel - megköszönve a buszosnak, hogy elengedett bennünket. Közben szemből is megérkezik a busz, és szintán megáll a zebránál arra várva, hogy átjussunk. Mire emberünk jól fölbőgetve a motort, kipörgő kerekekkel előzésbe kezd. Megelőzi az előtte álló két személykocsit és két autóbuszt, körülnézés nélkül áthajt a Wlassics utca tengelyén is (semmit nem láthatott abból, hogy nem akar-e valaki kifordulni a Petőfire), át a zebrán - éppen beférve a szemből már némi oktató célzattal elinduló busz előtt -, visszatér a saját sávjába, és elhúz. Mi addigra már nem voltunk a zebrán, a járdán álltunk, de akkor is! Mindkét buszos dudál rá, én a minket elengedő söfőrrel döbbenten nézek össze, majd mégegyszer megköszönöm, és hazamegyünk.

 
Nagyobb térképre váltás

Hát, ezek mennek ... lehet, mégis kéne az a kamera a sapkára?

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr161654362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

budapestdarkside 2010.01.07. 19:18:33

Sajnos ez mindennapos dolog. En minden nap latok ilyet mint gyalogos. Sajnos hozza kell szokni, hogy az ember soha nem lehet eleg elovigyazatos. Es igazad van talan kene egy kamera a sapkara :)

sevcsik 2010.01.07. 21:56:30

de fura szoveges esetleirast olvasni :) amugy en egyszer csusztam at a zebran ilyen idoben (szerencsere a gyalogos nem lepett le), azota mar esoben is jol lelassitok elore a zebranal... az ilyen embereket a gyalogosok ovatossaga menti meg a borontol...

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.01.07. 22:27:04

@budapestdarkside: Szia! Üdv a blogomon! Nekem nagy meglepetés volt, de az elmúlt napok gyalogos tapasztalatai alapján hajlok rá, hogy igazad van, és tényleg mindennapos. ... Akkor viszont tényleg szomorú! :-(

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.01.07. 22:31:16

@sevi (Sevcsik): Szia! Én egyszer, még a Dačiámmal zúdultam át egy zebrán a a Kolozsi téren. Le volt fagyva az akkor ég kockakő burkolatú Bécsi út, úgyhogy hiába a piros lámpa, hiába a fék, örültem, hogy nem a villamosmegálló peronján kötöttem ki. Csak nyomtam a dudát veszettül és imádkoztam magamban, hogy ne csapjak el senkit. Mindenkinek szerencséje volt. Ennek már talán 15 éve is van. Azóta én is sokkal óvatosabb vagyok.
A gond itt az, hoyg az említettek egyike sem átcsúszott! Nem arról volt szó, hogy nem tudtak volna megállni: nem is akartak. Mindhárom eset tök' szándékos volt és/vagy tök' figyelmetlenség eredménye. :-(
...
Türelem. Jövő héttől újra lesz kocsim, úgyhogy jönnek a videók is ...
süti beállítások módosítása