• tudja, mi ez?
  • ült még ilyenben?
  • vezette is?

:-)

A hétvégén az Alle-ban melletünk parkolt ez a szépség - korához képest igen jó, bár nem kifogástalan állapotban -, és ismét rá kellett döbbennem, mennyire megöregedtem. Miközben nézegetem, odajön egy másik srác, akit csak pár évvel néztem fiatalabbnak magamnál, és csodálkozva nézegeti. Látszott rajta: nem tudja hova tenni. Mondom neki:

- Ez olyan, hogy meg kell nézni.

- Igen, igen, de mi ez? Valami Lada?

(Érted: még csak nem is Zsiguli, hanem Lada!)

Hát bakker! Vén vagyok, mint az országút!

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr571562526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martong 2009.11.30. 10:03:45

Annak idején Lengyelországban láttam sok ilyet :)

dani5555 2009.11.30. 10:23:18

'85-ös vagyok, tudom, hogy mi ez. "Eredete" szempontjából van némi köze a Zsigulihoz. Ugyanebből a márkából gyártottak nagyon kis méretű autót is. Álló helyzetben ültem ilyenben, az is lehet, hogy utaztam benne, de arra nem emlékszem.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.30. 19:43:12

Azt hiszem, mindketten megérdemlitek a piros pontot! Bizony, ez a .... no, nem mondom még meg, hátha valaki még találgatni akar. :-)

badogyuri 2009.12.01. 20:02:59

Ez a Polski Fiat p125 (a Fiat 125 licence).
Én vezettem is. Sőt gyerekkoromban apám ilyenen is tanított vezetni (céges).
Később azt hiszem, hogy FSO p125 néven gyártották.

Igaz, én elmúltam 50 :-)

badogyuri 2009.12.01. 20:04:31

Ja. és volt 1300 és 1500 ccm-es változata. Később már csak 1500-ös.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.12.01. 20:10:30

@badogyuri: Hoppá! Az 1300-asról én sem tudtam. Első feleségem családjában volt egy ilyen valami ótvar foszöld színben - amíg el nem lopták - nyilván - alkatrésznek. Egyébként akkortájt ez kifejezetten nagy autónak számított, és az akkori viszonyok között nem is volt rossz kocsi - főleg nem, ha összevetjük a kisöcsivel, vagy inkább kishugival, a P126-ossal, vagy közismertebb nevén "kispolákkal", ami kicsi is volt, gyenge is volt, és általában az alkalmazott "murphologia" iskolapélfájaként tartották számon: rajta ami elromolhat, az el is romlott. Ez a nagytesó nem volt ilyen megbízhatatlan - lám, még most is fut belőle pár.
Mondjuk - emlékeim szerint - nem volt vele könnyű dolog megállni. Relatív nagy tömeg, keskeny abroncsok, radiál még sehol. Szóval télen nem volt egy leányálom. :-)
...
És én még nem múltam el 50! ;-D

12Rómeó 2009.12.07. 08:54:53

Ez egy jó kis Nagypolski!:) És jobb volt, mint a hasonló 1500-as lada. Persze aztán később az 1500 as ladából gyártottak 1600-ast is.
A nagypolskiból tényleg volt 1300-as is.

N@gy 2010.01.19. 19:48:39

Nagy Polski:D ha jól rémlik..
süti beállítások módosítása