Nem nagyon kell hozzáfűznöm semmit:

Szent Gellért rakpart, Mészáros utca -  mindig vannak, akiknek a rendes forgalmi sáv kevés. És azt figyeltem meg, meg van ennek is a koreográfiája. Íme néhány alaptípus:

  1. A legtöbbüknél a lámpánál még jobban feltorlódott kocsisor veri ki a biztosítékot. Ilyenkor ki a buszsávba, majd zöldnél (a busz külön zöldjénél, ami amúgy fehér) el a sor mellett.
  2. A lelkiismeretesebbek legalább alibiből kiteszik az indexet, hogy ők tulajdonképpen bejönnének, csak mi szemetek nem engedjük be őket, de igazán nincs ilyen ingerenciájuk.
  3. Vannak aztán olyanok is, akik már rutinból használják ezt a sávot, és alig várják, hogy végre szabaddá váljon az "ő privát útvonaluk".
  4. A jobbra fordulásra "jó időben történő" felkészüléshez hasonlóan jó módszer a jobbról becsatlakozás felhasználása alibiként. Ráadásul ilyenkor valamelyest igazuk is van, mert tényleg kevesen vagyunk, akik amúgy is a dugóban rostokolva még újabb autókat engedünk magunk elé.

Biztos vannak más jellemző típusok is, de most hiretelen ezekre tudok képi illusztrációt szolgáltatni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr831550749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gmower (törölt) 2009.12.01. 15:07:55

A budai "felső rakparton" emlékszik még valaki, hogy miért lett buszsáv (igazából behajtani tilos, kivéve BKV sáv)? Igen, a rakpart feltúrásakor jelölték ki, hogy a buszok tudjanak közlekedni. Ottfelejtették? Igen, már megint...

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.12.01. 20:05:01

@gmower: Az a helyzet, hogy ha a buszvezetők egyet szösszennek, hogy "Ez milyen jó is ...", akkor úgy is marad. Nem biztos, hogy ottfelejtették. Engem különösebben nem zavar, bár igazán nagy forgalomban ritkán keveredek arra - val'szeg akkor azért más a leányzó fekvése. Általában nincs bajom a buszsávval. Ha senki nem használná előnyszerzésre, nem is lenne vele semmi baj, mert amikor bedugul - csúcsban -, akkor máshol sem nagyon tudsz haladni. Általában egy közeli csomópont áteresztőképssége a szűkös, nem magáé a leszűkített úté. Úgy viszont, hogy sokan abban surrannak, egy nagy "Isten csapása", mert a "surranóknak" valahol vissza is kell kerülniük a normál folyamba ... na és ez az, amit már nehezen tolerálok.
süti beállítások módosítása