Qkac 2009.11.17. 07:44

Valaki nagyon siet

Pontosabban: valakik nagyon sietnek. Csak egyikük elvész - valószínűleg lefordult a Hajnácskő utcán a Hamzsabégi irányába. De a másik! Vele többször összefutok, ami egyúttal igazolja is azt az unalomig ismételt tételt, hogy a városban, csúcsforgalomban tök fölösleges gyorshajtani. Úgy húz el mellettem az M1-M7 bevezetőjén, hogy csak úgy sistereg, aztán nem kell hozzá 3-4 lámpa, hogy megint ott legyen előttem - épp a buszsávban nyomakszik előre és előzi meg a sort jobról. De minek is? Hogya az Alle-nél már megint ott menjen előttem, és a Budafoki kereszteződésében előtttem közvetlenül álljon a lámpánál. Ezután eltűnik a szemem elől, mert jön a szép, széles, egyenes út, no meg a híd, ahol lehet repeszteni. Legközelebb már csak a Petőfi híd pesti hadfőjénél látom, ahogy a körúton megküzd egy egyébként tök szabálytalanul átkelő gyalogossal, ami miatt gyakorlatilag meg kellett álljon. A Google szerint az út mintegy 4 km, cca. 6 perc. Szerzett talán 100 méter előnyt permanens gyorshajtással és egyéb szabálytalanság elkövetésével - és talán nem mellékesen: gyilkolva az autót is (amit csak én hallottam).

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr561531006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gmower (törölt) 2009.11.18. 16:18:05

"Vele többször összefutok, ami egyúttal igazolja is azt az unalomig ismételt tételt, hogy a városban, csúcsforgalomban tök fölösleges gyorshajtani."

Ez a tétel csak azokra igaz, akik gyorsan mennek, de amúgy nem látják át kellő mértékben a forgalmat (és vezetni sem nagyon tudnak), így egy rossz sávválasztással pillanatok alatt elvesztik az addig összeszedett előnyt egy olyanvalakivel szemben, aki nem hajt látványosan gyorsan (megengedett+ 10-15%), viszont teljesen a vezetésre koncentráló, jó sofőr, aki még az útvonalat is pontosan ismeri, akár az ott előforduló forgalom általános lüktetésével együtt. Utóbbira egy példa: Kosztolányitól végig a külső sávban kell haladni egészen addig, amíg még szabályosan sávot lehet váltani a Petőfi híd előtt (ott ugye jobbra kanyarodó lesz), rögtön be kell sorolni a belsőbe, majd a híd közepe környékén vissza a külsőbe. Igazi csúcsforgalomban (ez közel sem az, erre én azt szoktam mondani: "ezzzazzz, tök üres az út!") ez a leggyorsabb, és olyankor nem 100 méter előnyre teszel szert, hanem 15-20 percre. És ami a legszebb, hogy szabálytalankodás nélkül.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.18. 18:09:22

@gmower: "Kosztolányitól végig a külső sávban kell haladni egészen addig, amíg még szabályosan sávot lehet váltani a Petőfi híd előtt (ott ugye jobbra kanyarodó lesz), rögtön be kell sorolni a belsőbe, majd a híd közepe környékén vissza a külsőbe." Ez nagyon igaz! :-D Én is így hajtok! :-))

b smart 2009.11.23. 12:52:43

hello! nagyon jo a blog, de en sokszor akasztanam a hohert! :) ezen a videon kb 80-100-al (is) mesz, mikozben a Petofi hidon tudtommal 50-es a maxseb.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.23. 14:29:53

@b smart: Szia! Üdv a blogomon!
El kell ismernem, hogy e videó esetében még akár igazad is lehet. A 100-at azért vitatnám, de valószínűleg közelebb jártam hozzá, mint az 50-hez. Kíváncsi voltam - nem is a blog kedvéért, mert a kamera működését igyekszem elfelejteni vezetés közben -, hogy meddig terjed a Suzukis bátorsága, így engem is vitt a lendület. Becs' szó, nem is sértődöm meg, ha meglátom az autómat egyszer egy hasonló blogon.
Máskor is pirítottak már rám, de én tényleg soha nem mondtam, hogy egy szent lennék az utakon. Szándékolatlan, de helyenként szándékos szabálytalanságok be-be csúsznak néha, de nagyon igyekszem ennek ellenére, vagy mindemelett is biztonságosan vezetni. A Suzukis is azért tűnt fel, mert az már nekem sok volt ... és valahol igazam is lett, mert a vége a pesti hídfőnél nem volt annyira kerek, mint amennyire a videón látszik. Ha épp akkor pl. sávot akar váltani és a tükörre villan a tekintete, azt a gyalogost már nem veszi időben észre, és val'szeg elkapja. Mindkettőnek szerencséje volt ott.
süti beállítások módosítása