A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr731495295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DonnaNyányó 2009.11.03. 20:34:55

Pff, az elején az a nem beengedős de gáz... nagy forgalmú út az (Méta u, ugye?), de azért szerencsétlent kiengedhették volna...

Neked viszont pirospont, átengedted a gyalogost :)

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.04. 07:14:17

@Deluxe the ForumTroll: Szia! Igen, az e Méta utca. A bosszantó az volt a dologban, hogy ennél jóval nagyobb forgalomban is be szoktak itt engedni autókat - pont azért, mert mindenki tudja, hogy egyébként, udvariasság nélkül szinte esélytelen kikanyarodni. Most összejött pár nagyarcú, szerencsétlen meg ottragadt ... pedig bennem minden jószándék megvolt! :-(

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.11.04. 10:08:38

hát azért ne haragudjatok, most láttam az indavideó-n egy urvezetős videót, és ez szánalom. kamerázzátok a forgalmat, kiszúrtok 1-1 autóst, és kib*sszátok a rendszámát, ha balra kanyarodik? erre veritek? és akkor mi van? más szemében a szálkát, magáéban a gerendát nem veszi észre, amikor rááll a kijelölt gyalogos átkelőre, mert csak azt nézi, h hány autós húz el mellette jobbról. meg amikor buszhoz írt vmit a videókészítő, h meg se áll, nem is lassít, hát 2x állt meg, nem is értem. Na de még sok mindent nem értek ezekben a videókban, ami szerintem nem halálos bűn, ha vki elköveti. ha meg elköveti, akkor meg vállalja a következményeit. nem az urvezeto blogon, hanem a hatóságoknál. komolyan mondom, ezt nem értem, és csak azt tudom mondani, h ez szánalom, és kínlódás. mindennapi autózás során ezek nekem szemet se szúrnak, és le is szarom, h a corsa balról lehet h becsúszott a pirosba, de nem érdekel, mert elfért a merga nem? akkor meg mit kell ilyeneken kiakadni? lehet h becsúszik 1-2 olyan is, amit érdemes felvenni, mert akkora maflaság, de akkor azt rakjátok ki. na csak ennyit akartam. üdv

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.04. 10:58:34

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Szervusz Jean-Baptiste! Üdv a blogomon!
Figyelj már, te Majom! (Ne vedd sértésnek!)
Furcsa elképzeléseid vannak rólunk ("erre veritek?"). Nem erről van szó. In medias res: vállalja a hatóságoknál - csakhogy a hatóságok már elég régóta tesznek azokra az apróságokra, amik élhetetlenné teszik a várost és utálhatóvá a mindennapi közlekedést. Nem kérlek rá, hogy nézd végig az eddigi videókat és keress mégegy "ki....tt rendszámot" - kifejezés tőled - találsz, mert óvom az egészségedet. Az inkriminált eset a biztosíték-kiverős kategóriába tartozott legalább is nálam. Ha nálad itt kezdődik a "szálka", miközben az araszoló sorban a zebrán megállás a "gerenda", lelked rajta. El kell még mondanom azt is, hogy nem azt nézem, mennyien mennek el mellettem jobbról - legfeljebb azt, hogy mennyien mennek el a buszsávban jobbról, és állnak majd ki a buszsávból a lámpánál a narancssárgán áthajtva a szabályosan közlekedők elé, amiért azok nem tudnak haladni. De nem! Azt sem nézem. A kamera egyszerűen csak megy, én pedig az utat nézem. Otthon, amikor időm engedi, kiválogatom, amik zavartak. Mert engem zavarnak. Téged meg nem zavarnak. (Mondhatnám: Ezért tart itt ez az ország! :-) )
Általában azt veszem észre, hogy nem látod meg a lényeget - pedig le is írom. Nem a pirosba csúszó Corsa zavar, hiszen - ahogy helyesen látod - bőven befért, hanem azt tartom viccesnek (Érted? Viccesnek!), hogy miközben áthajt a piroson, közel 100-as tempóval végigronygol az M5 bevezetőjén, a harmadik lámpánál normál 70-50-nel (mikor mennyivel lehet) utolérem.
Ja! És a buszról. Nézd meg mégegyszer! Csak azt ez egyet! Kérlek! Amit írok, az nem a busznak szól. A busz tök' korrekt, be is enged a kettőből egyet. És szerintem a másikat csak azért nem, amiért nekem sem sikerül, pedig megpróbálom - mert a szembejövő tömegeknek annyira rá van tapadva a lábuk a gázra, hogy inkább kicsit elhúzzák a kormányt és kikerülik a betolt orrot, de egy villanásnyit sem lassítanának.
Üdv:
egy Féreg.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.04. 11:00:43

@Deluxe the ForumTroll: :-) Mindig az én írásmániám. Érzem, ez lesz egyszer a vesztem.
Kösz'!

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.11.04. 11:25:58

oké, rendben van, lehet h egy kicsit túllőttem a célon, a buszra rájöttem, miután rákattintottam a komment küldésére :) elnézést is kérek (a káromkodásért is), nem erőlködök tovább, ez s te dolgod, h mit kamerázol, és mit nem, de a rendszámokat ne írd ki :) de akkor is, ráálltál a zebrára :D innentől kezd hiteltelenné válni az egész, mert mi van, ha én meg ott állok gyalogosként a zebra előtt, kamerával a kezemben, és azokat az autósokat veszem föl, aki rááll a zebrára, és nem tudok átmenni? :D és felteszem a bunkóautos.blog.hu-ra (nemtudom van-e ilyen) ja meg az, h engem nem idegesítenek ezek, lehet h azért tart itt az ország, de az ember már immunissá válik ezekkel szemben. olyan szempontból jó, h hátha egyszer tényleg sikerül lekamerázni vmi oltári nagy baromságot, vagy érdekességet, amikor jó hogy ott volt a kamera. üdv

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.04. 13:22:52

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Hali!
Na, megy ez nekünk! :-)
Szóval rendszeresen megkapom a fejmosást, mert persze mindenki árgús szemmel figyeli minden hibámat ... de rendben is van ez így! Nem gondolom, hogy ettől hiteltelenebb lenne a blog, és egy szóval sem mondtam, hogy én lennék a szeplőtelen szűz az utakon. Sőt! Többet mondok. Pont elérem vele a célt, mert ahogy a bevezetőben is írom. "Minden gépkocsivezető naponta találkozik ezekkel a szituációkkal - már szinte észre sem vesszük. Talán mégis próbáljuk meg ..." S lőn! (Még ha az az én hibám is..) Molemannak pár napja leírtam (urvezeto.blog.hu/2009/10/30/es_a_tovabbi_szerdai_esemenyek#comments), hogy mi volt a célom ezzel a bloggal: "A blog létrehozásával teljesen más volt a célom: figyelemfelkeltés, vitaindítás, tanulás, érdekel a dolog statisztikai oldala, hobby - effélék.
Budapest már csak ilyen! A nagyrésze ezeknek az eseteknek nemhogy belefér, hanem, ahogy utalsz is rá, szinte kötelező." Azóta sem változott az álláspontom: mindannyian tanulunk belőle. S ha ezt a "bunkóautos.blog.hu"-n tesszük, annak ugyanúgy haszna van.
A rendszámokról: ahhoz nincs meg a technikám, hogy a videokból kitakarjam a rendszámokat, azt pedig komolyan mondtam, hogy keress mégegyet az eddigiek között, ahol kiírtam. Nem fogsz találni ... emlékeim szerint :-). Ez az eset szerintem speciális volt a maga nemében, és tartom, hogy megérdemelte. Rendszám alapján amúgy még nem azonosítható a delikvens, úgyhogy szerintem jogot nem sért, de ismétlem, nem is tudom megoldani.
Abban lehet igazad, hogy túl sok apróság is kerül ide, de az e műfaji sajátosságokból (is) adódik. Blogot nem lehet úgy írni, hogy négy-öt naponta van egy rövidke poszt, mert akkor a kutya sem olvassa, és így épp a lényegét veszti el. A kicsikből kicsit lehet tanulni, a nagyokból nagyot - van azért példa az utóbbira is. (pl. a Golf cabrio az M3-ason: urvezeto.blog.hu/2009/10/26/amikor_anyus_hordja_a_kalapot#comments)
És a sok kicsi hosszú távon a statisztika iránti érdeklődésemet - bízom benne, másokét is - ki fogja tudni elégíteni. Nézd csak: a budapesti és pestkörnyéki reggeli/délutáni, tehát jellemzően csúcsforgalomban az irányjelzés elmulasztása, a záróvonal figyelmen kívül hagyása és a gyorshajtás a leggyakoribb szabálytalanság. Lehet, hogy ezt tudtad, de jó látni a visszaigazolást, mint ahogy azt is, hogy komoly veszélyforrást jelentenek a robogósok (kevesebbet, mint a nagy motorral közlekedők) és a gyalogosok is.
Nos, röviden erről szól ez az egész ...
Jó szórakozást és szívesen látlak máskor is, ha még ezután így gondolod!
Üdv:
a Féreg

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.11.04. 13:45:57

Köszi szépen a válaszod, kielégítő volt számomra.
süti beállítások módosítása