Egy fél mondat a munkamódszeremről: megy a videó. Amikor észlelek valamit, ami szerintem a blogra való, nyomog egy stop-ot, így mindíg az adott klip végén kell keresnem az eseményt. Most is ez történik ... én azt hittem, a Suzuki visszatérésével az ügy lezárult. Tévedtem. Büntetésből majdnem lemaradtam a durvább részekről.

Szóval a szitu az alábbi:

Ahogy látjátok, egy terelésből jövünk kifelé. Oldják a sebességkorlátozást, megszűnt a záróvonal, van hely a belsőben, ezért előttem a Suzuki, majd én is balra húzódunk, előzni kezdünk. Tesszük ezt azért, mert a Suzuki előtt a Golf kissé bealudt. No nem nagyon, csak épp annyira, hogy akkor ébredjen fel, amikor a Suzuki már mellette van. Meg is nyomja egy kicsit a gázt - természetesen -, de azt hiszem, holttérben van, a Suzuki meg elkezd visszahúzódni az előzés után. Majdnem koccannak, a Golfnak egy villanásnyit fékeznie is kell. Megúszták, rendben van ... vagy mégsem! Ahogy én láttam, a golf vezetőjét különösebben nem izgatta fel a dolog. Nem úgy mellette anyust, aki - talán látjátok is - már a Suzuki visszatérésekor hevesen belenget.

Hosszú évek tapasztalata azt mondatja velem: el innen, minél messzebbre! Megelőzöm őket, visszahúzódok a Suzuki elé. Mögöttem azonban megindul a harc. A Golf elkezdi tolni a Suzukist, akinek ebből az egészből már nagyon elege van: teste-lelke nem kívánta az emberkedést. Ő is, mint korábban én, menekülne a helyzetből, hát kijön, megelőz, visszasorol elém és menne tovább 130-cal, ahogy kell. A golfos azonban nem hagyja annyiban. Amikor mellettem eljönnek az anyus szinte kilóg az ablakon és két kézzel hadonászva gesztikulál, üvöltözik az előttem haladó suzukis felé. Apus azért egy kézzel a kormányt fogja, de az ő jobb karja is hevesen lengedezik. Megelőznek minket, majd vissza 110-re. Én 100-ra - két gyerek hátul, asszony mellettem - és még épp elérem a videó gombját, amikor a suzukis újra előzésbe kezd. Ő csak haladna ... a többit látjátok!

 

Az események lezajlottak, gőz leeresztve. Golf vissza a szélsőbe, és ott 110-120 között poroszkálva, beszélgetve békésen halad tovább. (Az imént még majdnem gyilkolt!) Suzuki előttük 130-140 között távolodik, mi nemkülönben. Mindenki túlélte!

Személyes benyomásom: Sem a Suzuki, sem a Golf vezetője nem tartotta említésre érdemesnek a helyzetet, és a suzukis a körülményekhez képest végig higgadt maradt. Csak a jobb elsőben feszítő szőke, napszemüveges maca kapta fel a vizet! Persze, ha anyus hergel, bizonyítani kell - már az autó is kompenzál valamit: cabrio golf ültetve, terpesztve, széles abroncsokon -, ezért a golfos hamar felvette a kesztyűt! Ezúton üzenem neki: ha még nem vetted el, ne tedd, ha meg már igen, hát b@szh@tod - képletesen is! ... Vagy vedd vissza a kalapot!

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr41476252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gmower (törölt) 2009.10.26. 15:43:48

Hát inkább csak egyetértésemet fejezem ki személyes benyomásoddal, mert szalonképes kommentet nem tudnék ehhez írni.

gery555 2009.10.26. 18:59:37

utálatosak az ilyenek....
naponta járok autóval a fősulira (vidékről). Hogy szeretem én azokat, akik a 4-esen haladnak 70-80 között, megelőzöm, majd a későbbi településen lassítok 50-re. Visszapillantóban feltűnik a megelőzött autó. Majd el tol és amint van egy szabad lyuk már előz is vissza. Település vége, gyorsítok 90-re és megint utolérem (nekem kellemetlen, mikor visszaelőzöm, hogy igen már megint én.... )

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.10.26. 21:09:57

@gmower: az a szomorú, hogy annyira tudtam, hogy aznap fogok egy ilyet. Az ötös jönne be így!

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.10.26. 21:13:30

@gery555: Üdv újra itt!
Istenem, milyen jellemző, amit leírsz! És valóban, még Neked, nekünk kényelmetlen, hogy már megint ...
A 4-esen amúgy sem jó hebehurgyáskodni, mert könnyen ottmaradhat az ember - akár vétlenül is. Nekem hasonló út az 54-es vagy 53-as (Szeged és a román határ között) Egy időben sokat jártam Apátfalvára azon az úton. Dettó, mint a 4-es, csak több a fáradt, de már az otthoni illatokat érző román kamionos. Annak idején ha az út előtt ránéztem az UTINFORM-ra, nem az volt a kérdés, hogy van-e baleset, hanem csak az, hogy hol! :-/
süti beállítások módosítása