2010.05.15. 16:00
Egy kis körforgalmi tanulmány
Az a baj a kétsávos(nak tűnő) körforgalmakkal - azon túl persze, hogy túl sok logika nincs bennük, mert ugyan ki is akarna a belső sávban körözni -, hogy a behajtani szándékozók úgy gondolják, a külsőt nekik csinálták. Ezért aztán nem is szívesen adják meg az elsőbbséget.
A probléma csak az, hogy pl. az alábbiakban látható körforgalom - TESCO Megapark, Pesterzsébet, M5 - nem két sávos. Elég széles ugyan az útpálya, hogy két SZEMÉLYautó elférjen egymás mellett, de ettől még nem az. (Nincs is fölfestve - ha valaki még kételkedne.) Egyszerűen arról van szó, hogy a szokványostól eltérően ez egy ötágú körforgalom amiben teherforgalomra - mégpedig nyergesvontatós tehergépkocsik forgalmára - is kellett méretezni az útpályát. Ez pedig ilyen széles aszfaltgyűrűt jelent.
Persze, megoldjuk a helyzetet, hiszen figyelünk egymásra, meg rutinosak is vagyunk eléggé, de ha történetesen eggyel korábban szerettem volna kimenni a körforgalomból, akkor az adott esetben bizony zavart volna, hogy nem adták meg az elsőbbséget:
4 komment
Címkék: negatív elsőbbség körforgalom
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kamela 2010.05.15. 18:22:11
A másik oldalon, az Auchan-Electroworld körforgalom viszont kétsávos. Én ott ki is szoktam használni. A legtöbbször azt veszem észre, hogy a külső sávban haladók megijednek tőlem (mit csinál ez a hülye a belső sávban), és emiatt egyszerűbben letudom ezt a körforgalmat. Ilyenkor elgondolkozom azon, hogy ha csak az használná a külső sávot, aki a következő kijáraton kilép, mennyivel gyorsabban lehetne haladni, nem lenne torlódás.
titan 2010.05.17. 09:37:54
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.05.17. 10:34:11
És Kamelának igaza van: pár száz méterrel odébb sokkal korrektebben oldották meg ugyanezt a szituációt, azonban ahhoz az is hozzá tartozik, hogy a Auchan-Electroworld körforgalom már nem is öt, hanem hat ágú (mert elválasztott útpályás utat is becsatol), ahhoz meg már alapból akkora ívet kellett használni, hogy még a belsőben is megfordul a nyerges. Így ott bátran fölfesthették a két sávot. Ha itt fölfestenék, és bejön egy nyerges - akár csak a külsőbe is -, valószínűleg a belsőben mellette haladó Maruti vezetője igencsak halálfélelemben utazna azon a pár méteren, míg a kamion el nem hagyja a körforgalmat. Itt ugyanis szűk ehhez az ív, és a vontatmány hosszú platója valószínűleg a terelővonal fölött hajózna kanyarodás közben.
Kamela 2010.05.17. 16:35:31
Ma keresztülhajtottam egy pár körforgalomban, és úgy vettem észre, hogy az újabbak úgy vannak kialakítva, hogy ha a következő kijáraton szeretnél kilépni, nem feltétlenül akadályozod a már bent lévő autót. Viszont én lehetek akármennyire is gyors, a körforgalomban hajtónak nem kell arra számítania, hogy én behajtok elé, és nem adom meg az elsőbbséget (ahogy a tábla is mutatja). Ezért én arra tudok csak gondolni, hogy akkor hajthatsz át így, ha körforgalomban megáll (feltorlódik) a forgalom, de te a következő kijáraton szeretnél kihajtani.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal