Qkac 2010.02.01. 10:00

Vitatható ...

Tudom, hogy tulajdonképpen nem vitatható, de azért a helyzet eléggé véleményes. Szerintetek miért szabálytalan (vagy nem is az)?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr741717950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kamela 2010.02.01. 10:22:50

Miért lenne szabályos?
Ez olyan mint amikor éjszaka piros lámpánál sehol senki. Én meg szoktam állni. Hiába nem akadályoz senkit, ha egyszer nem szabad, akkor nem szabad jobbra fordulni.

HockeyMonkeyHungaryFan 2010.02.01. 12:10:48

Hát ez egyáltalán nem szabályos. Azért van a külső sáv, hogy tessék oda kihúzódni… Én pont ilyen szituációban koccantam fél éve, úgy, hogy én haladtam szabályosan a szélsőben.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.02.01. 12:19:46

@HockeyMonkeyHungaryFan: Szia! Nem a Passat a gáz a klip közepén - azt már megszoktuk -, hanem a Suzuki a végén!

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.02.01. 12:23:04

@Kamela: Azért lehetne valahogy jobban egyértelműsíteni a dolgot. Nem fordult jobbra, hanem bement szemben a szervízútra. Az is van annyira egyenesen előre (jobbra), mint a Soroksári út (balra). Tulajdonképpen csak az útburkolati jelek adnak tájékoztatást arról, hogy "merre van az előre", de mi van, ha az meg hóban nem látszik?

Kamela 2010.02.01. 14:05:13

@Qkac: tényleg, bár nekem elsőre úgy tűnt, hogy lefordul.
Engem már büntettek meg kötelező haladási irány be nem tartása miatt (elég keményen, pedig éjszaka volt, sehol senki), szóval ezért ilyen a hozzáállásom.
Azért lássuk be, lehet csűrni-csavarni, hogy egyenes, meg hogy nem jobbra fordult, de a KRESZ egyenes nem a geometriai egyenes :)

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.02.01. 15:55:03

@Kamela: Hali! Engem is! :-D (És pont ugyanolyan körülmények között.)
És igen, azért írtam én is a posztban, hogy "tudom, hogy tulajdonképpen nem vitatható", csak úgy belegondoltam, ha elkapná a rendőr, ki tudná-e magyarázni magát?

Kamela 2010.02.01. 18:45:10

Nemrég vezetek pesten, de úgy vettem észre, ha egy szabálytalankodót megállít egy rendőr, azt megbünteti. Bár legtöbbször inkább elfordítják a fejüket.
Legjobb példa - ami nálam kiveri biztosítékot-, hogy 70es táblánál utolérem a rendőrt, aki felgyorsít 68ra :). Én maradok mögötte, mire kielőznek az A8asok, X5ösök 90-100-al.
Egyszer kirakhatnál egy posztot, hogy kinek miből sikerült kibeszélnie magát. Szerintem a mélydekoltázsosok nyernének.

HockeyMonkeyHungaryFan 2010.02.02. 01:43:34

@Qkac: szia!
Igen, tudom hogy a szuzi a gáz... arra is gondltam az alatt amit írtam a kommentben.
Az volt, hogy mentem a baloldali sávban 2 sávos úton és a jobb oldali sávból egy barom bakanyarodott az én sávomon át balra egy alsóbrangú útra, csak a probléma ott volt hogy én úgy 10-zel többel mentem és 1 méterre voltam mögötte de tükörbe se nézett....

gmower (törölt) 2010.02.04. 15:05:37

Érdekes, sokat járok erre, de ezt a megoldást még nem láttam senkitől :) Eléggé felesleges is, hiszen ha továbbmegy egyenesen, szabályosan is bejuthat oda nem sokkal később a jobbrakanyarodó sávból. A szabálytalanság szerintem egyértelmű, bár a videón nem látszik, hogy lenne a kék tábla, ami a sávok kiosztását mutatja (és őszintén szólva nem is rémlik nekem, hogy lenne, de ez semmit sem jelent, mert a táblákat nem nagyon figyelem), bár elvileg kellene, hisz különben akkor a buszsávról sem kéne tudni... A másik, hogy valószínűleg a forgalommal szemben hajt be, mert a rendes behajtónak teljesen más az íve, oda meglehetősen nehéz manőverekkel lehetne csak eljutni innen. Emiatt ugye lámpát sem látott, bár talán éjjel nem jár a 2-es villamos :)

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.02.04. 15:54:10

@gmower: Szia!
Azért mutatom végig az ode vezető utat, hogy látható legyen: itt bizony táblázni elfelejtettek. Ettől függetlenül persze szabálytalan ...
süti beállítások módosítása