A Lexus gazdája "ezen a sárgán még átmegy". Adalékként: a végén érdemes figyelni a jobb oldalon a zebra folytatásában parkoló BMW terepjárót is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr941589152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JimK1rk 2009.12.11. 16:57:12

Durva!

Azt hiszem, ha lenne a keresztezodesben allando trafi, akkor 2x is meggondolna az ember, hogy atmenjen-e meg akar egy "narancssargan" is. Neveloapam egyszer atment az autommal egy piroson, jott is ket het mulva a 150 €-os birsag! Mondjuk en belgiumban elek, itt eleg sok nagyforgalmu keresztezodesben van trafipax!

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.12.11. 17:49:15

Ha teljesen tiszta lenne a lelkiismeretem, azt mondanám, hogy nálunk is elkélne minél több helyen, de így ... :-)
Mondjuk, én azért a narancssárgánál tovább sosem merészkedem. Ehhez képest nem egyszer látom - elsősorban taxisok, éjjel -, hogy vannak, akik megállnak a pirosnál, körülnéznek, majd áthajtanak rajta. Ide azért én nem fogok eljutni ..., csak ha a KRESZ egyszer megengedi ... :-)

gmower (törölt) 2009.12.11. 21:19:23

Neee, csak automatákat neee :) Az a baj velük, hogy csak egy kiragadot pillanatképet csinálnak, Te meg fizedheted a 100 ezret... Hogy mondjak egy nagyon is életszerű példát: Váci úton állok a belső sávban elsőként a piros lámpánál, hátulról mentő érkezik, erre én folyamatos dudálással becsorogtam a kereszteződésbe, ahol szépen félre tudtam állni, így mire a mentő odaért minimális lassítással tovább tudott haladni (abban a sávban egyedül voltam). Nyilván, ha ezt egy rendőr látja, szépen továbbmegy, anélkül, hogy megbüntetne, az automatát viszont hidegen hagyja. Persze lehet erre azt mondani, hogy egyedi eset, de velem többször fordult elő, hogy így mentem át piroson, mint amikor csak úgy, a magam "örömére" (ez is csak jobbra kisívben fordult elő nagyon-nagyon ritkán, amit egyébként szerintem akár engedni is lehetne). Ja, és a narancsárgát ne számoljuk ide, az hozzátartozik a normál pesti közlekedéshez. Persze a videón nem az van, ez már nagyonis telipiros :D

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.12.12. 15:20:42

@gmower: O.K. Igazad van, de nekem rémlik egy olyan, hogy régen, amikor tervezték az automaták elhelyezését - konkrétan a Ferenc körút - Üllői út kereszteződésére emlékszem - azt is mondták, hogy csak akkor szabnak ki büntetést, ha a kamera a folyamatot rögzítette, nem pedig egyedi és egyetlen fotó alapján. Akkoriban arról írtak az újságok, hogy a kamera beindul a sárgával egyidőben, és a teljes piros időtartama alatt másodpercenként, vagy fél másodpercenként készít egy képet - tehát nem videót, hanem állókép-sorozatot. Ha a kapcsolt radar nem érzékel szabálytalanságot, a képek törlődnek, ha igen, úgy kész a dokumentáció. Vitás esetben, kérésre be tudják mutatni és be is kell mutassák a teljes képsort.
...
Bár az is lehet, hoyg ezt az egészet csak álmodtam, mert így utólag belegondolva túl tisztességes megoldásnak tűnik :-/

gmower (törölt) 2009.12.12. 19:30:18

Dehát tudjuk, hogy Magyarországon sose nem úgy van :) Vagyis igazából úgy van, de azért mégsem minden szép és jó:

index.hu/belfold/2009/03/01/csak_az_allamnak_fial_a_veszpremi_piros_lampa/

Szóval van videó, ami alapján majd reklamálhatsz, hogy még sárga volt, amikor behajtottál, de a cirkuszt akkor is végig kell csinálni (ezesetben a veszprémi lakosnak el kell utaznia Fehérvárra, hogy megnézhesse a videót, sőt a legroszabb azoknak, akik mondjuk az ország keleti csücskében élnek, csak épp arra vitte őket az útjuk, egy szerencsétlen napon...)

A korrekt eljárást mindig nüasznyi dolgok választják el az állampolgárok b@aszogatásától. Ez esetben cirka 2 másodperc. Ugyanis, ha úgy állítanák be a kamerát, hogy csak akkor kezdjen el fotózni, és ezzel szabálysértési eljárást indítani, ha a pirosra váltástól számítva eltelt 2 másodperc, és az után lépi át a jármű eleje a felfestett vonalat (az időn lehet vitatkozni, lehet, hogy egy másodperc lenne a jó, ezt próbálgatni kéne). Az átlépés ténye pedig azért fontos szerintem, mert a kereszteződésben ragadás korántsem annyira veszélyes (bár nem szép dolog, növeli a dugót, dudálok is az ilyenért), mint a piroson áthajtás, így nyilván nem ugyanakkora büntetést kéne kiszabni érte.

Magyarországon meg az a különösen undorító, hogy még a nyilvánvalóan égbekiáltó szemétségek esetén sem nagyon jön szóba valamiféle méltányosság. A veszprémi lámpa esetében pl. a Volán sofőrök irányába. Szerencsétlen sofőr tehet róla, hogy hosszú az a busz, és a vége piroson megy át? Árt ezzel valakinek is? Persze a Volánon simán behajtják a töbmilliós nagyságrendű büntetést (objektív felelősség...), csak remélni tudom, hogy a cég nem a sofőrjén veri le a bírságot, esetleg veszti el emiatt a munkáját.

Ez egyébként pont olyan dolog, mint a traffizás, azzal sem lenne semmi bajom, ha tényleg olyan helyeken mérnének, ahol veszélyes a megengedettnél jóval többel menni, és nem ott, ahol nagyon jól tudják, hogy úgyse tartja be senki az irreálisan alacsony korlátot (építkezés után kinhagyott táblák, települések határánál, ahol még a madár sen jár, a ferihegyi gyorsforgalmin lévő 50-es tábla, M3-ason a 100-as táblák, de azthiszem felesleges is sorolni...)
süti beállítások módosítása