2009.12.10. 21:12
Egy szép telipiros (+ egy parkolás)
A Lexus gazdája "ezen a sárgán még átmegy". Adalékként: a végén érdemes figyelni a jobb oldalon a zebra folytatásában parkoló BMW terepjárót is!
5 komment
Címkék: parkolás negatív piros lámpa
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
JimK1rk 2009.12.11. 16:57:12
Azt hiszem, ha lenne a keresztezodesben allando trafi, akkor 2x is meggondolna az ember, hogy atmenjen-e meg akar egy "narancssargan" is. Neveloapam egyszer atment az autommal egy piroson, jott is ket het mulva a 150 €-os birsag! Mondjuk en belgiumban elek, itt eleg sok nagyforgalmu keresztezodesben van trafipax!
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.12.11. 17:49:15
Mondjuk, én azért a narancssárgánál tovább sosem merészkedem. Ehhez képest nem egyszer látom - elsősorban taxisok, éjjel -, hogy vannak, akik megállnak a pirosnál, körülnéznek, majd áthajtanak rajta. Ide azért én nem fogok eljutni ..., csak ha a KRESZ egyszer megengedi ... :-)
gmower (törölt) 2009.12.11. 21:19:23
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.12.12. 15:20:42
...
Bár az is lehet, hoyg ezt az egészet csak álmodtam, mert így utólag belegondolva túl tisztességes megoldásnak tűnik :-/
gmower (törölt) 2009.12.12. 19:30:18
index.hu/belfold/2009/03/01/csak_az_allamnak_fial_a_veszpremi_piros_lampa/
Szóval van videó, ami alapján majd reklamálhatsz, hogy még sárga volt, amikor behajtottál, de a cirkuszt akkor is végig kell csinálni (ezesetben a veszprémi lakosnak el kell utaznia Fehérvárra, hogy megnézhesse a videót, sőt a legroszabb azoknak, akik mondjuk az ország keleti csücskében élnek, csak épp arra vitte őket az útjuk, egy szerencsétlen napon...)
A korrekt eljárást mindig nüasznyi dolgok választják el az állampolgárok b@aszogatásától. Ez esetben cirka 2 másodperc. Ugyanis, ha úgy állítanák be a kamerát, hogy csak akkor kezdjen el fotózni, és ezzel szabálysértési eljárást indítani, ha a pirosra váltástól számítva eltelt 2 másodperc, és az után lépi át a jármű eleje a felfestett vonalat (az időn lehet vitatkozni, lehet, hogy egy másodperc lenne a jó, ezt próbálgatni kéne). Az átlépés ténye pedig azért fontos szerintem, mert a kereszteződésben ragadás korántsem annyira veszélyes (bár nem szép dolog, növeli a dugót, dudálok is az ilyenért), mint a piroson áthajtás, így nyilván nem ugyanakkora büntetést kéne kiszabni érte.
Magyarországon meg az a különösen undorító, hogy még a nyilvánvalóan égbekiáltó szemétségek esetén sem nagyon jön szóba valamiféle méltányosság. A veszprémi lámpa esetében pl. a Volán sofőrök irányába. Szerencsétlen sofőr tehet róla, hogy hosszú az a busz, és a vége piroson megy át? Árt ezzel valakinek is? Persze a Volánon simán behajtják a töbmilliós nagyságrendű büntetést (objektív felelősség...), csak remélni tudom, hogy a cég nem a sofőrjén veri le a bírságot, esetleg veszti el emiatt a munkáját.
Ez egyébként pont olyan dolog, mint a traffizás, azzal sem lenne semmi bajom, ha tényleg olyan helyeken mérnének, ahol veszélyes a megengedettnél jóval többel menni, és nem ott, ahol nagyon jól tudják, hogy úgyse tartja be senki az irreálisan alacsony korlátot (építkezés után kinhagyott táblák, települések határánál, ahol még a madár sen jár, a ferihegyi gyorsforgalmin lévő 50-es tábla, M3-ason a 100-as táblák, de azthiszem felesleges is sorolni...)