Qkac 2009.11.09. 09:41

Mérlegel

 Megpróbáltam kiolvasni, mi megy végbe a fejében. Erre jutottam:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr691510881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martong 2009.11.09. 11:44:44

Hello, jó a blogod, olyan dolgokat veszel fel amiket (sajnos) a mindennapi közlekedésben már észre sem veszek(ünk) :)

Kanyarodósávban én sem szoktam indexelni, ez most baj?

Ismerek olyan embert (kollega) aki soha nem irányjelez, de ha előtte valaki lassít és index nélkül kanyarodik akkor üvöltve veri a kormányt. Kicsit idegbajos szegény.

isti77 2009.11.09. 13:01:41

Nem lehet, hogy a baloldali index nincs benne a VW-ban? :)
Ugyanis jobbra mindig indexelt, balra meg egyszer sem.

Persze, kanyarodósávban nem kell indexelni, világos.
Sőt, ahol közvilágítás van, ott világítást sem kell használni, világítson az, aki nem lát.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.09. 14:39:10

@martong: Szia! Üdvözöllek a blogomon!
Magam részéről úgy gondolom, hogy nem baj, ha a kanyarodósávban nem indexelsz - amíg nincs belőle valahol egy baleset, ahol egyébként nem te lennél a hibás, de ha igazolni tudják (pl. tanuval) hogy nem indexeltél, rögtön osztják a felelősséget.
Talán jobb, ha az irányjelzés reflexszé válik, és akkor nincsenek ilyen problémák.
---
Az ismerősödről meg a szervizesem jutott eszembe, aki csak "akkor indexelek, ha mások is látják; magamnak minek". Hogy azt honnan tudja, hogy ki mikor látja, ne kérdezd! De a legjobb az indok volt: kevesebbet villog az izzó, tehát később ég ki. :-/
(Az én szegény 10 éves Mercimben még az eredetiek vannak elöl is, hátul is. A múltkor más izzót kellett cserélnem, és akkor láttam, hoyg a borostyánsárga szín már levelesen válik le az index izzó felületéről, úgyhogy valószínűleg önszorgalomból és szánalomból fogom nyugdíjazni mind a négyet, nem azért, mert kiégett.)

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.09. 14:40:22

@isti77: Érdekes felvetés, jó meglátás - és még lehet, hogy igaz is! Nem is gondoltam rá. :-)
Privát: voltam kint az jaánlott helyszínen. Jó tipp volt! Nagggyon jó! :-D Este összerakom az anyagot, és megy a blogra. Kösz' mégegyszer.

DonnaNyányó 2009.11.10. 09:15:17

Kanyarodósávot használom szabályosan, de index nélkül, és történik baleset, nem az én hibámból, akkor nehogy már rámverjék, hogy én vagyok a hunyó, csak az index elmaradása miatt...

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.10. 09:24:40

@Deluxe the ForumTroll: Pedig de - megosztva!
Pl.1.
Ha gyalogost ütsz el, neki nem kell ismernie a kanyarodósáv fogalmát - ellentétben az irányjelzővel, így hivatkozhat arra, hogy eszébe sem jutott, hogy te onnan be akarsz fordulni.
Pl.2.
Autós is mondhatja - mert előfordulhat -, hogy ahonnan ő érkezett, semmi nem utalt arra, hogy a te sávod kanyarodósáv (az útburkolati jelen meg épp rajta állsz, vagy éppen csak a hó esett, azaz takarva volt).

Utóbbival kapcsolatban két apróság:
- nem igazán arról a kanyarodósávról beszélek, amit sziget is elválaszt és már az ívei iránya is utalnak rá, hogy onnan csak erre, vagy arra lehet menni.
- a közlekedési lámpa jó dolog, de nem működik mindig, és olyankor már csak a táblákra, útburkolati jelekre és az általános elsőbbségi szabályokra lehet hagyatkozni, ezért könnyebben előfordulhat "nemkívánt találkozás".

DonnaNyányó 2009.11.10. 09:36:01

@Qkac: Jogos meglátások.

Kb. esetek 60%-ában szoktam kanyarodósávokban indexelni, eztán emelem az arányt :)
süti beállítások módosítása