... még ha hirtelen annak is gondolnád. Benzinkút kihajtójából rögtön négy sáv keresztbe. Engem nem zavart, messze voltam, viszont az engem épp elhagyni készülő Passat-os hölgy kicsit morcos volt, amiért majdnem satuznia kellett (a videon csak az látszik, hogy veszettül villogja emberünket). Hogy mennyivel mehetett a Passat-os: ne érdekeljen!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr931510878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gmower (törölt) 2009.11.11. 10:52:41

Tipikus kezdő (vagy "soha nem fog megtanulni vezetni") hiba, amiből elég súlyos balesetek származnak. Általában az szokta okozni a problémát, hogy Tőled nem látja a belső sávban jóval nagyobb tempóval érkezőt, jól kiszámolja, hogy előtted, vagy ha van még melletted valaki azonos sebességgel még azelőtt is elfér. Aztán nem. Ennek roszabb fajtája, ha a melletted lévő sáv egy normál kereszteződésben balra kanyarodó lenne, de az utolsó pillanatban valaki még megelőz, és belecsattan a jobbról érkezőbe.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.11. 11:02:22

@gmower: Hát igen. Itt is ez lehetett a helyzet. A Passat-os hölygike egyébként meglehetősen nagy sebességgel érkezett meg mellettem, azaz - még ha látta is - a sötét és esős időben leht, hogy nem is tuda jól kiszámolni, mennyi is éne ahhoz, hogy a nő meg is tudjon állni.
A második opcióról inkább ne is beszéljünk. Az tényleg csúnya lett volna. :-(

gmower (törölt) 2009.11.11. 12:01:11

@Qkac: "Az tényleg csúnya lett volna. :-( "

Ezt még azért írtam hozzá, mert a 6-oson van egy ilyen kereszteződés, ahol rendszeresek az ebből adódó nagyon súlyos (legalább havonta halálos áldozatot is követelő) kimenetelű balesetek. Erről van szó (a helyi népnyelv csak "vöröskeresztnek" hívja):

maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=Szeksz%C3%A1rd&sll=37.0625,-95.677068&sspn=58.294644,134.912109&ie=UTF8&hq=&hnear=Szeksz%C3%A1rd,+Magyarorsz%C3%A1g&ll=46.40466,18.718632&spn=0.003144,0.008234&t=k&z=18

Tudni kell, hogy a 6-os egy nagyon forgalmas út, ahol megelhetősen nagy tempóval közlekednek (110-120 teljesen átlagos, még a kereszteződésben is!). Keresztben leginkább a környékbeli faluk, városok forgalma zajlik, sok idős sofőrrel, akik már sajnos nem feltétlenül tudják tökéletesen felmérni a valóban nem túl egyszerű helyzetet.

Ha Pest felől érkezel, akkor addig 2x1 sávon haladtál, ami közvetlenül a kereszteződés után 2x2 sávos lesz. Ez is nagyon hülyén van megoldva, mert az új sáv belül nyílik, de a a Pest felől érkező forgalom nem ide van bevezetve, hanem a külsőbe, ugyanoda, ahova a Fehérvár felől jövők kanyarodnának jobbra kisíven. Számomra már ez is elképesztően idióta megoldás.

A környékbeli lakosok már nagyon sok éve könyörögnek a csomópont átépítéséért valami sokkal biztonságosabb megoldásra (lámpa, körforgalom, legjobb esetben híd), ami még az út felújításakor sem történt meg!!! Most már nem is fog, jelenleg arra hivatkoznak, hogy hamarosan megépül az M6-os autópálya...

A legutóbbi eset:

teol.hu/tolna/kek-hirek-bulvar/sulyos-baleset-a-6-os-uton-a-vetkes-huzta-a-rovidebbet-267987

És van ám egy párja is neki:

maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=Szeksz%C3%A1rd&sll=37.0625,-95.677068&sspn=58.294644,134.912109&ie=UTF8&hq=&hnear=Szeksz%C3%A1rd,+Magyarorsz%C3%A1g&ll=46.376932,18.677128&spn=0.003146,0.008234&t=k&z=18

Ez pedig az a csomópont, ahol a Pécset Szekszárddal összekötő 6-os útba torkollik a Siófok felől érkező 65-ös út. Lefordítom: a környék két legnagyobb forgalmú főútjának (itt nincsenek autópályák, gyorsforgalmi utak, ezeken kívül igazából még főutak se) találkozásához nem ilyen kereszteződést illik építeni. Legalábbis ha nem akarunk hetente balesetet.

Természetesen itt sem kell sokat visszamenni a legutóbbi balesetig:

teol.hu/tolna/kek-hirek-bulvar/a-vetlen-huzta-a-rovidebbet-harman-megserultek-a-6-os-uton-268435

A szomorú számomra ezekben az esetekben az, hogy mindig könnyedén megtatlálják a baleset okozóját: az aki nem adott elsőbbséget. De kérdem én, ha valahol heti rendszerességgel történik súlyos kimenetelű baleset, ott nem lehet, hogy inkább az infrastruktúrával van a baj, nem a sofőrökkel?

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.11. 15:21:05

@gmower: Szia!
Megnéztem a csomópontokat. Érdekesek. Biztosan megfelelnek azútüyi szabványoknak, de abban igazad van, hogy ha a mindennapi élet nem igazolja vissza a helyességüket, akkor változtatni kell. Az elsőnél a Fehérvár felől jövők, meg a túloldaliak is mindenképpen kellett volna kapjanak felálló sávot, és talán az sem ártott volna, ha a Pest felől érkező balra kanyarodóból is lehetne egyenesen tovább menni - bár lehet, hogy ez utóbbi ellenkezik a szabványokkal ... nem értek hozzá.
Az egészről az jutott eszembe, hogy amikor Veszprém körül megépült a gyűrű, ott rengeteg ilyen gázos kereszteződés jött létre. egy ideig voltak balesetek, aztán számolatlanul tették ki a nagy traverzekre a böhöm nagy sárga villogó lámpákat, meg egyéb figyelemfelkeltő jelzéseket, és a balesetek szépen elapadtak. Nyilván a felüljáró lett volna a megoldás, de ez is több, mint a semmi. A különbség: ott a város hatott oda sürgősen, mert haltak meg a polgárai, itt meg - legalább is a második esetben - ez a senki földje; gazdátlan terület. Ha itt hal meg valaki, az úgy tűnik, kevésbé fontos.
süti beállítások módosítása