2009.11.07. 09:45
Vitaindító
Nos itt egy kuriózum. Én követtem el és a legnagyobb szándékossággal. Íme:
Ami miatt pedig föltettem, annak oka az, hogy ez egy rohadt szitu! Ráadásul évek óta rohad így: gyakorlatilag amióta az az ominózus metró, illetve a Dél-budai főgyűjtő épül!
Kezdetben vala az alaphelyzet: Bertalan Lajos utca fölfelé egyirányú. Honnan érkezik? A műegyetem rakpartról, illetve pár kis utca felől. Ha erről a környékről valaki a Gellért tér irányába akart menni, minden bizonnyal a rakpartot választotta, amíg volt. Ha a másik irányba tartott, akkor nyilván a Budafoki utat. Ezért gondos és okos tervezők forgalomszámláltak, osztottak, szoroztak, és úgy döntöttek, hogy balra fordulni a Budafokira külön sávból lehet, míg jobbra, a Gellért tér felé és egyenesen a Bartók Béla útra menni közös sávból kell. Többsávra ugyanis nincs hely. És a dolog működött, ezt tanusíthatom.
Igen ám, de beindultak az építkezések, és hol lezárták, hol beszűkítették a Műegyetem rakpart Gellért téri torkolatát. Az autósok, akik Délbuda irányából a rakparton érkeznek, most vagy kényszerűségből, vagy ésszerűségből felkanyarodnak a Bertalan Lajos utcán, de ettől még a Gellért tér irányába szeretnének tovább menni. A szándékolt forgalmi irányok aránya tehát nagyon, de nagyon eltolódott az északi irányba, de azt a forgalomszervezők ennek az amúgy piszlicsáré, de most hirtelen (mondom: több éve!) fontossá vált kereszteződés átalakításával nem reagálták le. Nem csak a sávok átalakításáról beszélek, hanem - meggyőződésem, hogy - a lámpaciklusok ideit sem változtatták meg. Az eredmény: néha a rakpartig áll a sor, és jó ha minden ötödik, hatodik autó akar egyenesen menni, a többi mind jobbra. Miközben a balra forduló leginkább üres. Egy lámpaciklus 4-5 kocsit enged át - már ha a Budafokin haladók is így gondolják, és nem ragadnak bent a kereszteződésben. A reggeli csúcsban szemvillantás alatt alakul ki a dugó - teljesen fölöslegesen és értelmetlenül. Amíg ezen a környéken dolgoztam, megfigyeltem, hogy azért tudunk gondolkodni - és ezt most szándékosan nem nevezem pofátlanságnak -, és önkényesen változtatjuk meg a sávok szerepét. Nem ártunk ezzel senkinek, sőt csökkentjük a dugót. (A videózott helyzetben például a sorból senki nem ment egyenesen rajtam kívül - néztem a tükörből is!)
Tudom, hogy szabálytalan, meg hogy az én anyámat, de másoknak meg az lenne a dolga, hogy az ilyen anomáliákat feltárják, megoldják. Arról nem is beszélve, hogy ez a helyzet borítékolható volt. Amikor valaki eldöntötte, hogy lezárja a rakpartot, ezzel számolnia kellett (volna). De ha nem, ott fityeg a térfigyelő kamera a szemközti ház sarkán. A diszpécserek évek óta nézik ezt az áldatlan helyzetet, de nem jelzik senkinek; senki nem akarja megoldani! Hát az övékét éppúgy ...
8 komment
Címkék: önkritika negatív forgalomszervezés
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gery555 2009.11.09. 10:27:33
ha a merciddel leamortizálsz egy suzukit, az sem lesz elnéző...
(+ akkor mindenki megvédheti magát:
1; azért megyek a busz sávba, mert az üres, lehet haladni, nem lesz dugó...
2; ha mindenki megállna már az "erőteljes" narancssárgán, akkor még több autó gyülemlene fel mögötte, tehát megint dugó alakulhat ki...)
a fenti kereszteződés sem kivétel ez alól, mert mondnom, senki nem lesz elnéző itt sem (és lehet, hogy egy másik bekamerázott autó pont téged vett fel és a kommentelők "anyáznak" téged egy másik blogon)
gery555 2009.11.09. 10:28:01
gery555 2009.11.09. 10:28:31
ok, most már megvan :)
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.09. 14:44:37
Azt meg, hogy valaki más engem rak ki a blogjára, mindig is bevállaltam. De most meg is előztem. :-)