Qkac 2009.11.07. 09:45

Vitaindító

Nos itt egy kuriózum. Én követtem el és a legnagyobb szándékossággal. Íme:

 

Ami miatt pedig föltettem, annak oka az, hogy ez egy rohadt szitu! Ráadásul évek óta rohad így: gyakorlatilag amióta az az ominózus metró, illetve a Dél-budai főgyűjtő épül!

Kezdetben vala az alaphelyzet: Bertalan Lajos utca fölfelé egyirányú. Honnan érkezik? A műegyetem rakpartról, illetve pár kis utca felől. Ha erről a környékről valaki a Gellért tér irányába akart menni, minden bizonnyal a rakpartot választotta, amíg volt. Ha a másik irányba tartott, akkor nyilván a Budafoki utat. Ezért gondos és okos tervezők forgalomszámláltak, osztottak, szoroztak, és úgy döntöttek, hogy balra fordulni a Budafokira külön sávból lehet, míg jobbra, a Gellért tér felé és egyenesen a Bartók Béla útra menni közös sávból kell. Többsávra ugyanis nincs hely. És a dolog működött, ezt tanusíthatom.

Igen ám, de beindultak az építkezések, és hol lezárták, hol beszűkítették a Műegyetem rakpart Gellért téri torkolatát. Az autósok, akik Délbuda irányából a rakparton érkeznek, most vagy kényszerűségből, vagy ésszerűségből felkanyarodnak a Bertalan Lajos utcán, de ettől még a Gellért tér irányába szeretnének tovább menni. A szándékolt forgalmi irányok aránya tehát nagyon, de nagyon eltolódott az északi irányba, de azt a forgalomszervezők ennek az amúgy piszlicsáré, de most hirtelen (mondom: több éve!) fontossá vált kereszteződés átalakításával nem reagálták le. Nem csak a sávok átalakításáról beszélek, hanem - meggyőződésem, hogy - a lámpaciklusok ideit sem változtatták meg. Az eredmény: néha a rakpartig áll a sor, és jó ha minden ötödik, hatodik autó akar egyenesen menni, a többi mind jobbra. Miközben a balra forduló leginkább üres. Egy lámpaciklus 4-5 kocsit enged át - már ha a Budafokin haladók is így gondolják, és nem ragadnak bent a kereszteződésben. A reggeli csúcsban szemvillantás alatt alakul ki a dugó - teljesen fölöslegesen és értelmetlenül. Amíg ezen a környéken dolgoztam, megfigyeltem, hogy azért tudunk gondolkodni - és ezt most szándékosan nem nevezem pofátlanságnak -, és önkényesen változtatjuk meg a sávok szerepét. Nem ártunk ezzel senkinek, sőt csökkentjük a dugót. (A videózott helyzetben például a sorból senki nem ment egyenesen rajtam kívül - néztem a tükörből is!)

Tudom, hogy szabálytalan, meg hogy az én anyámat, de másoknak meg az lenne a dolga, hogy az ilyen anomáliákat feltárják, megoldják. Arról nem is beszélve, hogy ez a helyzet borítékolható volt. Amikor valaki eldöntötte, hogy lezárja a rakpartot, ezzel számolnia kellett (volna). De ha nem, ott fityeg a térfigyelő kamera a szemközti ház sarkán. A diszpécserek évek óta nézik ezt az áldatlan helyzetet, de nem jelzik senkinek; senki nem akarja megoldani! Hát az övékét éppúgy ...

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr111506580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gery555 2009.11.09. 10:27:33

de ha meglátja egy rendőr, akkor nem hiszem hogy elnéző lesz...

ha a merciddel leamortizálsz egy suzukit, az sem lesz elnéző...

(+ akkor mindenki megvédheti magát:
1; azért megyek a busz sávba, mert az üres, lehet haladni, nem lesz dugó...
2; ha mindenki megállna már az "erőteljes" narancssárgán, akkor még több autó gyülemlene fel mögötte, tehát megint dugó alakulhat ki...)

a fenti kereszteződés sem kivétel ez alól, mert mondnom, senki nem lesz elnéző itt sem (és lehet, hogy egy másik bekamerázott autó pont téged vett fel és a kommentelők "anyáznak" téged egy másik blogon)

gery555 2009.11.09. 10:28:31

@gery555:
ok, most már megvan :)

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.09. 14:44:37

@gery555: Szia! Teljesen igazad van. Nem is akartam védeni magamat. Szabálytalan és kész! Az egésznek az a lényege, hogy - ellentétben a busz-sávval, ami ugye egy tudatosan oda rakott dolog, és aminek tényleges forgalomkorlátozó szerepe van - ez a helyzet itt egyszerűen csak baromság, figyelmetlenség, nemtörődömség eredménye. Kezelhető lenne, de tesznek rá.
Azt meg, hogy valaki más engem rak ki a blogjára, mindig is bevállaltam. De most meg is előztem. :-)

gmower (törölt) 2009.11.10. 14:32:33

Én tökéletesen egyetértek. Mondok én is egy példát, ami velem esett meg, és pont ugyanekkora szabálytalansággal oldottam meg azt, amire az arra hivatottak (esetemben a rendőrök) képtelenek voltak: péntek délutáni csúcs, Mester utca felől érkezem a Könyves Kálmánra, már ekkor éreztem, hogy nem épp a legjobb helyen vagyok. Vidékre indultunk 2 éves gyermekünkkel, akinek van gyereke, az tudja, hogy ebben a korszakban egyáltalán nem mindegy, hogy mennyi ideig tart az út. Szóval mikor már a Lágymányosi hídon voltunk hallottuk a rádióban, hogy baleset történt, nagy a torlódás a környéken (köszi...). Összességében a Mester utcától a budai hídfőig (kb. másfél km) 45 perc volt az út, már kezdtem meglehetősen feszült lenni.Mint kiderült teljes útzár van, így mindenkit a Dombóvári út felé tereltek. Itt két sávon lehet lemenni a hídról, majd három sáv lesz, de csak a külsőből lehet jobbra menni. Gondolom mindenki kitalálta már, hogy aki péntek délután ezen az útvonalon ment, az mind jobbra akart kanyarodni, ezért csak a külsőben álltak. Amint tisztult előttem a terep azonnal bementem a belsőbe, és nekiindultam, először arra gondolva, hogy majd besorolok. Aztán végül nem soroltam be, egész egyszerűen a balra kanyarodóból kifordultam jobbra. Igen szabálytalan volt, viszont ezzel úgy további negyedórás felesleges várakozástól kíméltem meg magam. És mi köze az egésznek a rendőrökhöz? Hát csupán annyi, hogy egyetlen feladatuknak azt látták, hogy a kihajtó után közvetlenül elállják keresztbe az utat az auztóikkal, majd nyugodtan beszélgessenek mellettük 6-an. Pedig azzal, ha csak egyikük lesétál a 100 m-re lévő kereszteződésbe, és irányította volna a forgalmat (a Dombóvárin nem volt semmilyen forgalom, így akár folyamatosan engedhette volna a hídról jövő autóáradatot kétsávon), töredékére csökkent volna az emiatt kialakult nem kis területet érintő dugó...

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.10. 16:51:52

@gmower: Szia! Üdv újra a fedélzeten! ismét mélyen magamba néztem, és biztos vagyok benne, hogy első felindulásból fölkerültél volna a blogra ... pedig milyen igazad van!

gmower (törölt) 2009.11.11. 10:40:34

@Qkac: Amiért nem is sértődnék meg, mert valóban szabálytalan volt, de legalább az égvilágon senkit sem akadályoztam, vagy veszélyeztettem (a Dombóvárin is az üres belsőbe érkeztem). A történetet nem is azért írtam le, hogy bármilyen szabályszegést "megmagyarázzak, hogy az úgy jó", vagy "másképp nem lehetett", mert nem jó, és ki is várhattam volna a sort. Csak ez is egy tipikus példa arra, amikor könnyedén megoldható lett volna, hogy mindenki szabályosan megtehesse ugyanazt, amit én, csak egy rendőrre lett volna szükség, aki átlátja a helyzetet, és hajlandó a munkáját végezni. Ehelyett vidáman beszélgetve vették tudomásul, hogy fél Pest (nem túlzás) mozdulatlanul áll. Ez a szomorú...

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.11. 11:00:09

@gmower: Sajnos sok közalkalmazott nagyon nincs képben arról, hogy mit is várnak tőlük az adófizetők a bérük finanszírozásáért cserébe. ... Sokat kell még változzon ez az ország. ... Most hogy jutottam ide? :-)
süti beállítások módosítása