Qkac 2009.10.26. 13:29

Hétvége a sztrádán

Kivételesen hétvégén is használtam a kamerát az utakon - meg is lett az eredménye. Lássuk előbb az M0 és M3 legszebb gyorshajtásait tegnapról:

 

Aztán egy (pár) példát a kapaszkodósáv mellőzésére:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr171476108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gmower (törölt) 2009.10.26. 14:00:56

Az utolsó kettő tényleg erősen haladósra vette a figurát (az utolsó előtti egyébként kiment a pályáról?). Kicsit tartottam tőle, hogy rajta leszek én is, de aztán eszembe jutott, hogy a múlt hétvégén jártam arra :D Mondjuk én csak 20-al megyek a korlát felett, talán az még nem ütné ki nálad a biztit :D

A második videóval kapcsolatban viszont el kell, hogy keserítselek, ugyanis a jelenleg hatályos KRESZ szerint a kapaszkodósáv nem tartozik a párhuzamos közlekedésben figyelembe veendő sávok közé, így jobbratartani rá sem kötelező. Csak akkor kötelező oda kimenni, ha a kék táblán van a külső sávra minimumtempó meghatározva, és azt nem éri el. Szerintem is baromság, meg kéne már változtatni (egyáltalán miért úgy festik fel, hogy kívül nyílik új sáv, amikor minden értelmes országban belül jönnek az új sávok, így a lassúaknak nem kell sávot váltani, aki meg haladni akar, az meg ennyit tegyen meg az ügy érdekében). Én az egész kapaszkodósáv fogalmát kihúznám a KRESZ-ből, teljesen felesleges, ha van jobbratartás, és az előbb vázolt módon festik fel a nyíló sávot. Ez egyébként a főutakon lévőkre is ugyanígy érvényes, sőt ott talán még veszélyesebb a jelenlegi megoldás.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.10.26. 21:26:05

@gmower: Hoppá! Itt lemaradt egy kommentem, pedig elküldtem. A lényeg: nem igazán értem, hogy a két szabály hol üti egymást. O.K. Nem mentek lassabban a kötelezően előírt minimumnál, de volt még jobbra sáv? Volt! Akkor ...?

gmower (törölt) 2009.10.27. 09:04:55

"25. § (3) Az autóbuszöblöt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodó sávot, a gyorsító és lassító sávot, valamint a kerékpársávot a (2) bekezdésben említett jobbra tartási, illetőleg az úttest jobb szélén való haladási kötelezettség szempontjából figyelmen kívül kell hagyni."

Valamint:

"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni."

Azaz nem kötelező jobbratartani a kapaszkodóba sem főúton, sem autópályán. Ettől függetlenül természetesen parasztság nem kimenni (főleg főutakon), de nem szabálytalan. Szar a szabály, ennyi.
süti beállítások módosítása