Qkac 2009.10.15. 08:08

Dugóban

És itt látható, hogy azért a dugóhoz mi magunk is jócskán hozzájárulunk - nem lehet mindent a nagy forgalomra fogni, mert lehetne haladni, csak nézni kéne. A mediterrán térségben - elsősrban Olaszországban, Horváthországban - erre oda tudnak figyelni a vezetők. Nálunk miért nem sikerül?

 

És igen, hű de tapló voltam, hogy nem engedtem be az elején jobbról a két jómadarat. Miért is? Mert nem buszok! Azt ugyanis ki szoktam engedni a MEGÁLLÓBÓL ... de aki a buszöbölben szeretne két-három autónyi előnyhöz jutni, az rám ne számítson.

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr31451231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gmower (törölt) 2009.10.17. 21:48:29

Tipikus... Pedig csak gondolkodni kéne, és nem azt hinni, hogy mindenki arra akar menni, mint mi (ami melleseg a tükörben villogó indexből is kiderül). A másik ugyanilyen szituáció, amikor az egyirányú utca végén balra kanyarodáshoz nem húzódik le a kedves közlekedőtárs, pedig jó eséllyel én előbb kifordulnék jobbra, arról nem is beszélve, hogy erről a nagykönyv is megemlékezik. Az pedig már csak álom lenne, ha egyirányú utca végén, ha csak egyenesen és valamelyik irányba lehet továbbmenni, ott is a megfelelő oldalra húzódnának. Ahogy eddig észrevettem, ezzel egyelőre egyedül vagyok :)

A két buszöblöst pedig abban az esetben nem bántanám, ha jobbra kisívű fordulás után, vagy a megtellő kereszteződés miatt kormányoztak oda. Inkább ott álljanak, mint keresztben a többieknek. Legalábbis én még csak így kerültem ilyen helyre, de nem is haragudtam meg, ha nem engedtek be :)

gmower (törölt) 2009.10.17. 22:17:33

Van ám ilyen nem mediterrán hely is: Párizs. Elég érekes ott a közlekedés, főleg ha két nap vezetés után az a kiváló ötleted támad, hogy a körgyűrű északi pontján lévő szállást délről érkezve nem a gyűrűn közelíted meg, hanem toronyiránt, és természetesen GPS-t még véletlenül sem viszel magaddal. :) Sávfelfestések egy csomó helyen a felezővonalban merülnek ki, a sávok száma az aktuális járművek szélességétől függ. :) Felfestett többsávos körforgalomra nem is emlékszem, pedig elég sok van, ami széles is, és úgy is használják. A diadalív körüli a csúcs, csak az élvezet kedvéért többször is átmentem rajta, nekem nagyon tetszett, hogy úgy megyek, ahogy jólesik (nyilván nagyon figyelve a többiekre). Számomra hihetetlen volt, hogy milyen gördülékenyen képesek kezelni a legbonyolultabb kereszteződéseket is (pl. ezen sokszor kellett átvergődnöm: maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=P%C3%A1rizs&sll=37.0625,-95.677068&sspn=33.29802,56.162109&ie=UTF8&hq=&hnear=P%C3%A1rizs,+%C3%8Ele-de-France,+Franciaorsz%C3%A1g&ll=48.897731,2.344122&spn=0.001686,0.003428&t=k&z=18) Itthon mi lenne egy ilyen helyen? :D

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.10.19. 08:29:05

@gmower: Más fejével gondolkodni - ez errefelé még nagyon nem megy!
A buszöblösökről meg azért nemtudok mit mondani, mert nagony mögülem jöttek. Nem tudom honnan kerültek oda - lehet, hogy balra fordultak. A ne ragadjon be a kereszteződésbe itt nekem nem játszik: nem kell abba a helyzetbe kerülni, itt ugyanis mindkét becsatlakozó egy-egy sávos; nem tudnak kikerülni az überbunkók, ha te nem mész be a kereszteződésbe, mert látod, hogy nem tudsz belőle kijönni.
süti beállítások módosítása