Qkac 2009.09.30. 22:11

Lámpahiányok

Itt a válság, spóroljunk a világítással.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr181419443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gmower (törölt) 2009.10.02. 10:37:24

Ez mennyire tipikus! És itt filléres dologról van szó (mármint egy autó fenntartási költségéhez képest), ami gyakorlatilag csak egy kis odafigyelést igényel. De nem, leszarják. Egyszer a Nagykörúton majdnem belementem az előttem hirtelen fékezőbe, mert egyik féklámpája sem égett (pótféklámpa nem volt). Pont az az idő hiányzott, amit megspórol egy jól működő féklámpa. Szerencsére a másik sávban épp nem volt senki, mert oda kellett átrántanom. Utána oda is mentem a sráchoz, hogy legyen már kedves pótolni, mert így nem túl biztonságos. Mivel normálisan beszéltem vele, szépen meg is köszönte, és azóta talán már világít is :)

Még egy megjegyzés az utolsóhoz: én úgy tapasztaltam, hogy a villantásnál sokkal hatékonyabb a saját világításom kétszer le-fel kapcsolása jelzésként, azt gyakorlatilag mindenki megérti (tükörben meg szoktam nézni, hogy felkapcsolta-e).

tangara 2009.10.06. 10:55:24

Na igen, Budapesten minden 3. autónak legalább az egyik lámpája nem ég, és minden 10. autó meg ködlámpával közlekedik a legnagyobb örömömre. Ennek a fele azt sem tudja, hogy be van kapcsolva, a másik fele meg lesz*rja.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.10.06. 11:42:05

Tegnap - bőven a szürkületi időszak után, azaz már sötétben - ment előttem egy Suzukis hölgy. Jobb hátsó lámpája nem égett. Az egyik lámpánál kiszálltam, és bekopogtam az ablakán. Letette a szendvicsét (!), és kedvesen mosolyogva közölte, hogy ha a lámpa miatt akarok szólni, akkor köszi, de tudja!
... ÉS? ...
Nem nagy művészet kicserélni egy Suzukiban egy hátsó lámpás izzót. Cca. 1 perc. Majdnem egy lámpaváltás alatt meg tudta volna csinálni. Fontosabb volt neki a szendvicse!

ZoRRaW 2009.11.12. 12:11:34

@gmower: "Még egy megjegyzés az utolsóhoz: én úgy tapasztaltam, hogy a villantásnál sokkal hatékonyabb a saját világításom kétszer le-fel kapcsolása jelzésként"

Ugyanezt teszem a ködlámpások felé is, de nehéz ellenőrizni, h hatott-e :-)

mondjuk autópályán már volt 2 (!) autós, aki levette, miután elhaladt mellettem, rendesen visszasorolt, és akkor a rávillantok + ködlámpa be/ki kapcsolás kombinációt használtam - városban ehhez nem vagyok elég gyors :-)
süti beállítások módosítása