2009.09.16. 08:37
Egy csak egy legény van ...
Amilyen békés volt a tegnapi nap, úgy kezdődött a mai is. Örül a lelkem, amikor így lehet autózni! Persze nem minden fenékig tejfel. Az előttem haladó Suzukis következetes index-mellőzését csak a piros lámpán való áthajtásával tudta felülírni:
És hogy az irányjelzés elmulasztásában valóban következetes volt, arra álljon itt a következő klip, mely úgy egy perc múlva készült.
(És csak úgy mellékesen: hova a jó égbe rohant annyira, hogy a piroson is át kellett mennie, ha most itt áll előttem?! Szerintem Budapesten csak akkor lehet számottevő időt nyerni, ha folyamatosan szabályt szegünk, veszélyeztetjük a többieket és persze magunkat is. Tök' fölösleges száguldozni, maximum egy-két perc nyerhető vele, viszont nagyon-nagyon sokba kerül(het)!
4 komment
Címkék: index negatív piros lámpa
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gmower (törölt) 2009.09.16. 09:42:38
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.16. 10:00:22
Az indexeléshez egy adalék, ahol ugyanazt magyarázom, amit most te is írsz: urvezeto.blog.hu/2009/09/09/segitene_ha_indexelne
A lápához: Hááááát? Nézd csak meg mégegyszer! Ha kikockázod: 1:08-nál vált sárgára a lámpa, és kettő van belőle: egy fent, egy pedig jobbra. Közte, és az előtte haladó között cca. 20-30 méter van. Látnia kellett! És ekkor a kereszteződéstől még jó 50, de inkább 60 méterre van. Ha ekkor lassítani kezd, simán megáll a lámpánál. 3" a sárga, 1:11-nél vált pirosra - no, ott már nem lehetett megállni, holott még mindíg a lámpa vonala előtt van vagy 3-5 méterrel. Akkor már muszáj volt átmenni, de ennek egyetlen oka az volt, hogy nem is akart megállni, és ezt már három másodperccel ezelőtt eldöntötte. (Egy pillanatra sem féke, még csak a pedálon sincs a lába.)
Az viszont igaz, hogy ezekből többnyire nincs baleset - csak akkor, ha szemből valaki az általa ismert lámpa piros-sárgájába száguld bele, "mostmá' majd úgyis zöld lesz!" felkiáltással. Olyankor viszont mindketten fékezés nélkül szoktak találkozni - főleg az ilyen jó széles kereszteződésben, mint ez is.
És igen, bizony nem egy ilyen lámpasort ismerek és nem értek itt Pesten én is - sajna!
DE! Arról még nem is esett szó, hogy mindez az okfejtés egy rendőrségi fotó esetében az ég egy adta világon semmit nem ér!
gmower (törölt) 2009.09.16. 11:24:25
"csak akkor, ha szemből valaki az általa ismert lámpa piros-sárgájába száguld bele, "mostmá' majd úgyis zöld lesz!" felkiáltással."
Hát azért illik benézni a kereszteződésbe ilyen esetben, én legalábbis szoktam. Egyébként a piros 7-es pont így megy át a felvételen, mondjuk nem száguldva :)
Szerintem ezen a problémán sokat segítene, ha a sárgák hossza standard lenne. Számomra isemeretlen helyeken én is mentem már így át, mert nem számítottam rá, hogy olyan rövid lesz a sárga. Tudom persze, hogy mit ír a KRESZ, de ilyen méretű és forgalmú városokban nem túl hatékony és biztonságos, ha a sárgára váltás pillanatában mindenki fékez, mint az őrült. Ezt már csak azért is tartom, mert Párizsban úgy szálltak belém, hogy az előttem lévő satuzott a lámpától néhány méterre, amikor az épp sárgára váltott, én még meg tudtam állni, a mögöttem lévő már nem... És nekem tökmindegy, hogy a KRESZ szerint a mögöttam jövő a hibás, akkor is az okos satuzós hölgyemény miatt alakult ki az egész szituáció...
Sajnos nem találok sehol olyan statisztikát, hogy milyen területi elosztást mutat a balesetek száma/utaskilóméter, pedig gyanítom, hogy meglepő lenne. Tapasztalataim mindenképp azt sugallják, hogy Budapesten x utaskilóméterre jóval alacsonyabb balesetszám jut, az ország többi területéhez viszonyítva. Az már mindenképp látszik a megyei bontású statisztikákon, hogy az országos átlaghoz képest kiugró a gyalogosok/kerékpárosok/motorosok hibájából bekövetkezett balesetek száma, ami ellen semmit nem tesznek...
A számok:
www.police.hu/data/cms603021/Kozlekedes_HK06.xls
Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.16. 11:46:52
Igen, az előtte menő tényleg rendben volt - főleg budapesti viszonoy között.
- a kereszteződésbe benézéssel csak az a baj, hogy az adott szituban mindkét fél inkább gyorsít, és ha megpillant valamit keresztirányba, akkor már csak a satu marad. (Mondjuk, az még mindíg jobb, mint hogy összetörjék egymást.)
- ami a sárgák hosszát illeti: mélyen egyetértek. Mostanában még mintha rövidülnének is - de az is lehet, hogy csak én öregszem ;-)
- és igen, hiába van igazad, ha kitörik a nyakad
- jó lehet a megérzésed, Budapesten működik az evolúció :-) Volt olyan kollegám, aki amikor először jött fel Budapestre kocsival Lentiből, a Bach-csomópontig jutott. Ott aztán a benzinkútnál szépen letette a kocsit és inkább tömegközlekedett. Egy álmos kisváros forgalmi helyzetei után egyenesen sokkolta a budapesti forgatag. Tény, hogy vidéken sokkal több balesetet látni. És az is tény - valószínűleg -, hogy Pesten fajlagosan több balesetet okoznak az általad említettek, holott vidéken - ugyancsak fajlagosan - többen vannak az utakon belőlük. (Itt a blogon is találsz szép példákat robógósra, kerékpárosra, gyalogosra egyaránt.)