Kanyarodik! :-)

Ez nem egy nagy Merci. Annak idején még nem volt 'A' és 'B' osztály, így a sportkocsikon kívül méretét tekintve a legkisebb gyártott autója volt a cégnek, de nekem a Trabant-Dačia-Vitara-Cordoba evolúció után hatalmasnak tűnt, amikor először beleültem. Marha messze volt az orra, ellenben rettentő közel a kettese :-) A hármas szerepére pedig máig sem nagyon tudtam rájönni :-), és nem ment, hanem vonult. Az első megdöbbenés után sem a megbékélés, hanem a további rácsodálkozások jöttek. Ezek jelentős hányada az addig soha nem tapasztalt fordulékonysághoz kötődött. Megfordultam ott, ahol más 'Y'-ozott, 'Y'-oztam ott, ahol más ide-oda tolatgatott, vagy kísérletett sem tett, és befértem oda, ahova nálam kisebb autók sem kísérelték meg a parkolást. (Volt eset, hogy egy apuka megállt a kisfiával a járdán, és végignézte, ahogy - igaz sokadik hintázásra, de - beteszem a kocsit egy olyan helyre, hogy utána a két egymás mellé helyezett öklöm nem fért be sem elől, sem hátul a következő kocsi és az enyém közé. A végén megtapsolt a nyílt utcán a kiskölök meg úgy vigyorgott, mint a tejbetök.)

Csak ülsz a kocsiban, és hajózol a csillag után! Vagy álló helyzetben alászeded a kormányt, és 10-15 cm-t mozdul al az orra a hossztengelyével merőleges irányba, amire a csillag, mint egy célkereszt még rá is erősít. Csodás élmény, talán jobb se kell! (Persze csak autókról beszélek :-) )

Ide s tova 8 éve hajtom, tegnap mégis ismét rácsodálkoztam minderre. Ezt szeretném megosztani veletek. (Nem olyan necces a hely, mint a fent említett, de azért kellett vele dolgozni.) És igen, TUDOM, HOGY SZABÁLYTALAN A MENETIRÁNNYAL SZEMBEN PARKOLNI!

Hát, íme:

 

 És az eredmény:

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr241521823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.13. 09:46:06

@gery555: Hát persze! Együlésest, tekerős pedállal.
(Gyerekkoromban lehetett kapni olyat, csak akkor még Skoda Octavia, ileltve Moszkvics típusokban létezett. A most beszerezhetők szerintem már veszélyesek lennének neki, mert azokat villanymotor hajtja, és akár 5-tel is tud haladni.)

ZoRRaW 2009.11.13. 11:18:48

@gery555: nah igen, inkább járna biciklivel, mint a többi holland :-) /nagy ablakok, sárga rendszám, a szaggatott vonalak - ebből gondolom, h Hollandiában készülhetett a felvétel/

egyébként viccen kívül, néha tapasztaltam, h egy nagyobb autóval könnyebb hátramenetben parkolni mint egy kisebb-bel. persze szitu függő, de néha ez az érzés előjön belőlem.

@Qkac: zsákutca végénél parkolva szerintem olyan mindegy milyen irányban áll az autód orra. (te csak követted a kiálló Golf példáját :-)

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.18. 18:17:08

@gmower: Ismertem, de mindíg jó újra látni! :-D

gmower (törölt) 2009.11.18. 21:06:19

@Qkac: "de furcsa szögben áll", ez a legnagyobb :D A parkolásodat meg tanítani kéne, én a videóval arra akartam célozni, hogy ez nem igazán az autótól, inkább a sofőrtől függ. Én álltam már be a szedánommal olyan helyre, ahova egy csaj közvetlenül elöttem nem tudott a Smartjával. Ráadásul miután beparkoltam, összeszedtem a cuccaim, elindultam, és kb. 30 méterrel arrébb mentem el mellette, ahol egy mégnagyobb helyen szerencsétlenkedett még mindig. Na akkor ugrott be igazán ez a jelenet :D

Én kormányváltós kétütemű Wartburgon tanultam meg vezetni, azután a rutin, meg a városi vezetés és vizsgák egy igazi autóval már gyerekjátéknak tűntek :D Egy hátránya azért volt a dolognak: az oktatóm folyamatosan az épp aktuális megengedett sebességről faggatott, mert mindig felette haladtam :) Hiába, rutin nélkül még nem tudtam megállapítani mennyivel megyek, a wareszban már az 50 is félelmetes volt, 90-nél rettegtem, ebben meg észre se vettem, hogy már 80-al megyek 50-en helyett :D Szerencsére a jogsiszerzés után egy régi fapados szívódízel Opellel szedtem össze a megfelelő rutint. Milyen furcsa, hogy amit akkor még a világ legnagyobb szívásának éreztem, ma már szerencsének tartok...

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.19. 01:27:06

@gmower: Apámnak volt egy 1600-s LADA-ja. Az akkoriban a szocialista autópark csúcsa volt. Vezetni azon tanultam, azon is vizsgáztam, aztán jött a rögvaló: Trabant 601s. Én azon szereztem a rutint. Nem féltem benne, jó tempósan hajtottam - amíg ment. Pl. nekem a 90 sem volt félelmetes benne ... ha jobban belegondolok, semmilyen nem volt benne a 90 :-D. Kényelmi szempontból utána egy álom volt az 1500TLX Dačia, de a Trabi egyszerűsége a mai napig a szívem csücske maradt. Apámmal egy fél délelőtt alatt ketten kicseréltük a kuplungtárcsát a garázsban fellelhető hagyományos barkácseszközök segítségével - pedig az a Trabinál (is) együtt jár a motor ki-, majd visszaszerelésével. Visszatérve a rutinra: a Trabit már akkor is lenézték, legfeljebb ha a lámpánál "kilőttem", megbocsájtón mosolyogtak, majd elhúztak mellettem pár tíz méter után. Viszont ennek az előnye az volt, hogy elég hamar rászoktam arra, hogy meghúzzam magam. Nem volt sokkal nagyobb a presztizse a többiek szemében, mint egy robogónak - úgy is bántak velem. Így aztán nem volt hepciáskodás, és viszonylag biztonságosan éltem meg az autózás kritikus első éveit. Jó volt, no ... de ez azért jobb! :-)

gmower (törölt) 2009.11.19. 08:49:04

Nem biztos, hogy pontosan idézem, de a lényeg: "A trabant gyorsulása kiváló, úttartása kifogástalan." Ez a mondat még mindig könnyeket csal a szemembe, nem hiszem el, hogy nem röhögték halálra magukat, amikor a kézikönyvet írták. :D

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.11.23. 15:47:56

Szia!
Azt hiszem, nagyjából pontosan idézed. Ez mára milyen klasszikus lett? Mint a "Jenő, azt írja az újság, hogy ..." Tükrözi a kort, amiben éltünk.