Qkac 2009.09.25. 11:40

Gyorshajtók

Mint már írtam, nincs radar a kocsimban, gyorshajtást igazolnom így elég nehéz, de azért megpróbálom. Ehhez csak az alábbi állítást kell elfogadnotok axiómaként:

"Mindig betartom a sebességkorlátozást. Hacsak nem akarok éppen megállni, vagy a forgalom nem kényszerít rá, nem megyek az út- és látási viszonyok, valamint a szabályok által megengedett legnagyobb sebesség alatt."

Ha ez így van, az azt is jelenti, hogy bárki, aki engem megkülönböztető jelzés használata nélkül megelőz, az gyakorlatilag gyorshajtó!

Nem csinálok belőle hiúsági kérdést, és nyilván nem fogok minden mellettem elhaladót publikálni, mert nem is érdekel. (Láthatjátok, viszonylag kevés a 'gyorshajtás' cimke!) Én is haladok néha gyorsabban a megengedettnél, és ha  biztonságosnak ítélem meg a szabályok szerint egyébként gyorshajtó autós közlekedését, nem is zavar különösebben, mi több: némi empátiával szemlélem, amikor letraffizzák, hiszen akár én is lehettem volna!

Van azonban egy határ! Ez pedig nálam ott van, ahol eleve a városban általános sebesség fölé engedik az autósokat egy 60-as, 70-es táblával. Ha valaki itt húz el mellettem úgy, hogy néha a huzata megbillenti a velem együtt közel 1350 kg-s autómat, az azért szokott zavarni. Ehhez hasonló helyzetek következnek:

 

Update:

Az M5-ösön való száguldáshoz egy adalék. Észreveszed a gyalogost?

 

Nem? Nos azért, mert a barom - egyébként a bal oldalon - még be is áll az oszlop mögé. A két kimerevítés között talán 1 sec. telik el. Itt 70-nel mehetsz, de még 50-ről sem állnál meg!

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr551406066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gmower (törölt) 2009.09.28. 09:05:59

Nekem csak az első kettő és az utolsó előtti tűnik túl gyorsnak, ezek közül is az elsők látszanak veszélyesnek, bár nem ismertem fel az utakat, csak úgy látom, mintha a videó elején lenne klasszikus városi terep (ahol ez már tényleg durva tempó, pedig én sem megyek lassan), a többi meg elzárt gyorforgalmi jellegű út. Utóbbiaknál a nevetségesen alacsony sebességkorlátokat nem értem, erre egy tegnapi példa: M0-án tartottam a Megyeri híd felé, ugye itt 80-as táblák vannak (vadi új autóútról beszélünk, a híd meg gyakorlatilag autópálya). Én olyan 100-al mentem, aztán taposhattam a féket, mert a kedves rendőr urak ott méregetnek. A jó édes anyukáját annak, aki ezeket a rendőröket oda állította a vasárnap nem meglepő módon tök üres, és így a világ legbiztonságosabb útjára mérni! Szerintem bárki kapásból fel tudna sorolni tucatnyi olyan helyet, ahol lenne értelme mérni, ahol az értelem nem a sok büntetést, hanem a balesetmegelőzést jelenti. Ezen mindig felidegesítem magam, főleg ha belegondolok, hogy egy lakott területen kívüli szerpentines úton meg 90 a megengedett...

Szóval igencsak álszent lennék, ha most elkezdeném elítélni a gyorshajtókat, mivel én magam is általában a korlát felett hajtok, de az első kettő valóban igen veszélyesnek tűnik. Én mondjuk örülnék, ha 160 lenne a pályákon a megengedett :)

gmower (törölt) 2009.09.28. 09:20:27

Egy kis javítás: az M0-ás történet szombaton délután, tökéletes út és látási viszonyok mellett játszódott le, akkor épp se előttem, se mögöttem nem volt 1 km-en belül senki, tényleg üres volt.

Igazából teljesen egyetértünk, a gyorshajtás akkor veszélyes, ha hülyeséggel párosul. Az első kettő ezt tényleg kimeríti, a többit videó alapján, nem tudom jól megítélni.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.09.28. 11:23:44

Az első kettőt a Könyves Kálmán körúton 'lőttem', és valóban ők voltak a leggyorsabbak. Az összes többi az M5-ös Határ-út - 0-ás közötti szakaszán készült a Szegd felé tartó oldalon, de bőven városi terepen. Az út nem elzárt, helyenként buszmegállókal tarkított a széle. Mivel átkelni rajta gyalogosan nehéz, van néhány felüljáró - konkrétan talán 3 a teljes fenti szakaszon - , amit a gyalogosok este már nem szívesen vesznek igénybe, mert ilyenkor úgy ítélik meg, elég gyér ahhoz a forgalom, hoyg az úttesten keljenek át. Aztán kilépnek az elválasztó zöldsáv bokrai közül ... és sorakoznak is a fejfák az út mentén rendesen :-(

gmower (törölt) 2009.09.29. 20:26:27

Mindkettő utat ismerem, és ezekszerint egyáltalán nem lőttem mellé :) A Könyves Kálmánon ez tényleg túlzás, bár mint írtam én sem vagyok szent, mentem már ott 80-90-el, de az nem így néz ki (70-hez képest), és persze nappal, mert éjjel a látási viszonyok miatt nem szoktam "száguldozni". Meg általában nappal elég nagy a forgalom ahhoz, hogy ne kószáljon senki az úton. A Nagykőrösi út viszont számomra érthetetlen... Hogy jut ott valakinek eszébe gyalog átmenni? Az már azért tényleg nem a kalsszikus városi terep, kb. olyan, mint az M1-M7 kivezető, vagy az M3-as bevezetője (Szerencs utcai szintbeli csomópontot kivéve, ami számomra egy érthetetlen képződmény). Utóbbi utakon a 100 is tökéletesen biztonságos sebesség lehetne, mivel ha jól emlékszem egyiken sincs kanyar, az irányok végig elválasztottak, normális le-felhajtó sávokkal rendelkeznek, valamint gyalogosforgalom ki van tiltva. Az update videó eléggé meglepett, bár azt tapasztalom folyamatosan, hogy a belvárosban a gyalogosok nem nagyon féltik a testi épségüket, és simán átrohannak, ha meglátják a villamost. Itt engem csak idegesít, mert sokszor le kell fékezni miattuk, de egy Nagykőrösin már tényleg öngyilok kategória...

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.10.01. 09:13:26

@gmower: Alapvetően ez is el van cseszve. én még emlékszem, amikor a Nagykőrösi ezen szakaszán még a fapados 13-as villamos döcögött! Akkor ugye az út úgy nézett ki itt, hogy Wekerle-telep / villamos sínek / kis zöldmezős sáv / Nagykőrösi út 2x1 sávban / még egy libalegelő / családi házas övezet - és itt a kulcsszó: - KÖZSZOLGÁLTATÁSOKKAL!
A Wekerle ugyebár műemlék, amihez nem nagyon nyúltak hozzá, így amikor az utat fejlesztették, a kis boltokat, műhelyeket, de minden mást is levágtak a Wekerléről. Mára persze már elenyészően kevés ilyen közszolgáltatás található a Nagykőrösi nyugati oldalán, de azért még akad - mint ahogy mindíg lesz olyan ember, aki valamiért át akar kelni ezen az úton. És ha csak kilométerenként biztosítasz neki egy felüljárót - akkor nem azon fog átmenni.
Ja! Babakocsi? Kerékpár? Mozgássérült? Vagy egyszerűen csak idős, beteg ember, akinek egy felüljárót megmászni embert próbáló feladat?