A Bartók Béla úti 'Megállni tilos'-ban rendszeresen parkolókról, rakodókról volt már itt videó, de ettől még nem kevésbé bosszantó egy forgalmas délutánon egy sávba szűkülni néhány kényelmes ember miatt. (És most olyan leszek, mint Rev Tevje, a tejesember.) Másrészről viszont: a feslett erkölcsű nőnemű felmenőjét annak, aki telekarózza Budapestet, miközben egy szemernyit nem gondol arra, hogy az út menti üzletekben rakodni kell, a környező lakásokban esetleg mozgássérültek élnek, vagy egyszerűen csak egy háromgyermekes család is elindulna néha egy hosszú hétvégére autóval, de nem tud a közelben megállni pakoláshoz, beszálláshoz. (Mielőtt az 'én anyámat!': ha a gyerekek összéletkora nem haladja meg a tíz évet, ez egy baromira embert próbáló feladat tud lenni ám.) Kedvencem az Üllői út, illetve a Nagykörút egyes szakaszai, ahol szerintem tisztes értékcsökkenést szenvedtek el a boltok, lakások a parkolás ellehetetlenítése miatt. b.t.w.: ismer valaki Budapesten még egy helyet a a Károly körútiakon kívül, ahol gondoltak a rakodókra, és külön öblöket alakítottak ki nekik a karók között?

 
Nagyobb térképre váltás

A második egy szimpla elsőbbségadás elmulasztása. Mivel a környéket jól ismerem, készülök az ilyen Fittipaldikra, nem ér váratlanul. Erről a helyszínről is írtam már.

 
Nagyobb térképre váltás

Itt évek óta kézenfekvőnek tűnik valamiféle körforgalom kialakítása annak érdekében, hogy a Sallai Imre utca Petőfi Sándor utcában folytatódó főútvonalát úgy vezessék át, hogy azzal ne okozzanak permanens dugókat a főútvonalra történő rájutás ritka lehetőségére vadászó 'körbejárók' hosszú soraival. De nem! Korábban a Gulipán utcai sorházas lakótelep pár lakója torpedózta meg - választás megelőző évben (!) - egy petícióval, miszerint a megnövekedő zaj és por miatt nagyon csökkene az otthonaik értéke (Nézzétek a közel 50 m széles beültethető védő zöldsávot!), most pedig azt olvasom a helyi lapban, hogy

  1. körforgalom a KRESZ miatt nem lehet, mert abba belülről nem lehet behajtani, itt pedig belül a Vízműnek van telephelye meg egy pár sportpálya, amit szintén el kell tudni érni. (Ez igaz, de ettől körforgalomhoz hasonló elsőbbségi viszonyokat ki lehetne alakítani!)
  2. a BKV buszvezetői (sic!) azt állítják, hogy jelentős fogyasztásnövekedéssel járnak, ha rendszeresen meg kellene kerülniük a Gilice teret. (A-ha! És ha nem lennénk páran, akik - ha már autóval közlekedünk, legalább - segítünk a tömegközlekedésnek azzal, hogy akkor is elengedjük őket, amikor nincs elsőbbségük, órákig állhatna a busz a Petőfi Sándor utcában a balra kanyarodásra várva, illetve a párja szemből, hogy egyáltalán rájusson a főútvonalra - van ugyanis ilyen viszonylat is, nem csak full főútvonalas. Elárulom: a nagy várakozásban nem szokták kikapcsolni a motort, de ilyenkor nyilván fénnyel/levegővel üzemelnek.)

Nos, vannak, akik nem várnak ... mennek!

A harmadik eset szimpla pofátlanság, amivel az aodtt helyszínen nagyobb forgalomban rendszeresen lehet találkozni. (Nyilván van még jó pár ilyen hely a városban.)

 
Nagyobb térképre váltás

Adott két sáv: egyik jobbra le az Budai alsó rakpartra, másik egyenesen tovább a Műegyetem rakparton. Mivel az most gyakorlatilag nincs tovább a metró építkezése miatt, jellemzően az erre járók jelentős hányada az alsó rakpart irányába haladna. Ehhez azonban csak a jobb oldali sávot lehet igénybe venni. Ezt táblák, záróvonalak is nyomatékosítják. ... Nem eléggé.

Íme, az anyag: 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://urvezeto.blog.hu/api/trackback/id/tr581517183

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csuklós tolvaj nyomában 2009.11.11. 10:53:43

Mi történhetett Dobozon? Ki nem emelhette el azt a csuklós buszt? Valószínűleg ugyanazok, akik a juhnyájat sem tavaly Napkorról. Aki nem lop juhnyájat, az sárgabuszt sem szokott csenni. Pedig lehetne rá oka. De - komolyra fordítva a szót - egyazon elkö...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása